PROCES DALJE HARMONIZACIJE EVROPSKOG POTROŠAČKOG PRAVA

Usklađivanje pravnog sistema Srbije sa standardima Evropske Unije (2021), str. 553-566

AUTOR(I): Dragan Vujisić

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/UPSSIX.553V

SAŽETAK:

U vreme uspostavljanja Evropskih zajednica 1957. godine nije postojala posebna odredba o potrošačkoj politici za celu Evropu. Tada su individualne potrošačke politike država članica odražavale različite nacionalne kulture, tradicije, administrativne sisteme i prioritete. Potrošačima je politika na nivou Evrope postala neophodna kako bi imali adekvatnu zaštitu prilikom trgovine na jedinstvenom tržištu. Prvi poseban program za zaštitu potrošača donet je 1975. godine, što je bio temelj za sve veći korpus direktiva i propisa u oblasti zaštite potrošača. Trenutno oko 90 direktiva Evropske unije pokriva pitanja zaštite potrošača. Ključne oblasti politike EU koje se odnose na zaštitu potrošača su zaštita života, zdravlja i sigurnosti potrošača; informisanje potrošača; zaštita ekonomskih interesa potrošača; zaštita pravnih interesa potrošača.

KLJUČNE REČI: 

Evropska unija, zaštita potrošača, harmonizacija, strategija, direktive.

LITERATURA: