Вођена фантазија у функцији подстицања говора и развијања реалног програма

Савремено предшколско васпитање и образовање – тенденције, изазови и могућности (2023) (293-302)

АУТОР(И) / AUTHOR(S): Јелена Спасић, Ана Миљковић

Е-АДРЕСА / E-MAIL: jelenaspasic2410@gmail.com

Download Full Pdf  

DOI: 10.46793/SPVO23.293S

САЖЕТАК / ABSTRACT:

Вођена фантазија је драмска техника којом код деце будимо различите врсте асоцијативних доживљаја, подстичући их на визуе- лизацију приче. Васпитач кроз отворена питања подстиче децу на зами- шљање детаља које ће потом описати. У раду се користи дескриптивна метода и техника анализе садржаја. Рад има за циљ анализирање примера вођених фантазија и стваралачких приповедања деце, у функцији развијања реалног програма у дечијем вртићу. Задаци истраживања су приказивање ауторски оригиналних прича учесница у истраживању, као и синтаксичка анализа заједничких прича деце.

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:

вођена фантазија, предшколско васпитање и образо- вање, методика развоја говора, реални програм, димензије дечије добробити.

ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:

  • Бојовић, Д. (2012). Прича у игри, игра у причи. Београд: Центар за примењену психологију.
  • Kodžopeljić, J. (2003). Metajezički činioci usvajanja pismenosti: sintaksička svest kod dece predškolskog uzrasta kao preduslov uspeha u usvajanju čitanja i pisanja. (Neobjavljena doktorska disertacija). Novi Sad: Filozofski fakultet.
  • Lev, S., Klark, A. i Starki, E. (2022). Projektno učenje: za predškolski i mlađi školski uzrast. Beograd: Clio. Jagodina: Fakultet pedagoških nauka.
  • Основе програма предшколског васпитања и образовања ‒ Године узлета (2018). Службени гласник RS – Просветни преглед, бр. 16/2018.
  • Pavlović Breneselović, D. i Krnjaja, Ž. (2017). Kaleidoskop: оsnove diversifikovanih programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju.
  • Павловић-Бренеселовић, Д., Крњаја, Ж. и Бацковић, С. (2022). Водич за уређење простора у дечјем вртићу: простор у складу са Основама програма ПВО Године узлета”. Београд: Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.
  • Perilli, G. G. (2017). Assessment and Evaluation of Narratives in Guided Imagery and Music (GIM). Barcelona Publishers.
  • Robin C. T. & Michelle K. C. (2018). Story Making: The Maker Movement Approach to Literacy for Early Learners. Redleaf Press.
  • Спасић, Ј. (2021). Језичке игре у говорном развоју: приручник за развој говора деце предшколског узраста. Београд: Креативни центар.
  • Спасић, Ј. (2022). Језичке игре у говорном развоју. Јагодина: Факултет педагошких наука.
  • Stockard, W. H. & Eccles, F. (1980). Unicorns and Dragons: Using Guided Imagery in the Classroom.: Paper presented at the. Annual Meeting of the California Reading Association (14th, Sacramento, CA, November 6‒8, 1980), https://eric.ed.gov/?id=ED198489.