Савремено предшколско васпитање и образовање – тенденције, изазови и могућности (2023) (293-302)
АУТОР(И) / AUTHOR(S): Јелена Спасић, Ана Миљковић
Е-АДРЕСА / E-MAIL: jelenaspasic2410@gmail.com
DOI: 10.46793/SPVO23.293S
САЖЕТАК / ABSTRACT:
Вођена фантазија је драмска техника којом код деце будимо различите врсте асоцијативних доживљаја, подстичући их на визуе- лизацију приче. Васпитач кроз отворена питања подстиче децу на зами- шљање детаља које ће потом описати. У раду се користи дескриптивна метода и техника анализе садржаја. Рад има за циљ анализирање примера вођених фантазија и стваралачких приповедања деце, у функцији развијања реалног програма у дечијем вртићу. Задаци истраживања су приказивање ауторски оригиналних прича учесница у истраживању, као и синтаксичка анализа заједничких прича деце.
КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:
вођена фантазија, предшколско васпитање и образо- вање, методика развоја говора, реални програм, димензије дечије добробити.
ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:
- Бојовић, Д. (2012). Прича у игри, игра у причи. Београд: Центар за примењену психологију.
- Kodžopeljić, J. (2003). Metajezički činioci usvajanja pismenosti: sintaksička svest kod dece predškolskog uzrasta kao preduslov uspeha u usvajanju čitanja i pisanja. (Neobjavljena doktorska disertacija). Novi Sad: Filozofski fakultet.
- Lev, S., Klark, A. i Starki, E. (2022). Projektno učenje: za predškolski i mlađi školski uzrast. Beograd: Clio. Jagodina: Fakultet pedagoških nauka.
- Основе програма предшколског васпитања и образовања ‒ Године узлета (2018). Службени гласник RS – Просветни преглед, бр. 16/2018.
- Pavlović Breneselović, D. i Krnjaja, Ž. (2017). Kaleidoskop: оsnove diversifikovanih programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju.
- Павловић-Бренеселовић, Д., Крњаја, Ж. и Бацковић, С. (2022). Водич за уређење простора у дечјем вртићу: простор у складу са Основама програма ПВО „Године узлета”. Београд: Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.
- Perilli, G. G. (2017). Assessment and Evaluation of Narratives in Guided Imagery and Music (GIM). Barcelona Publishers.
- Robin C. T. & Michelle K. C. (2018). Story Making: The Maker Movement Approach to Literacy for Early Learners. Redleaf Press.
- Спасић, Ј. (2021). Језичке игре у говорном развоју: приручник за развој говора деце предшколског узраста. Београд: Креативни центар.
- Спасић, Ј. (2022). Језичке игре у говорном развоју. Јагодина: Факултет педагошких наука.
- Stockard, W. H. & Eccles, F. (1980). Unicorns and Dragons: Using Guided Imagery in the Classroom.: Paper presented at the. Annual Meeting of the California Reading Association (14th, Sacramento, CA, November 6‒8, 1980), https://eric.ed.gov/?id=ED198489.