XIX међународна конференција Безбедност саобраћаја у локалној заједници (стр. 363-372)
АУТОР(И) / AUTHOR(S): Тамара Драгић, Ивана Станић, Младен Ковач
DOI: 10.46793/RSafLC24.363D
САЖЕТАК / ABSTRACT:
Уз све бенефите које је донео људској цивилизацији, саобраћај је донео и велики број проблема. Како је развој цивилизације упоредо пратио и убрзани развој саобраћаја, ниво људске свести није успео да се у довољној мери развије и прилагоди, што је резултирало увећањем проблема у безбедности саобраћаја у свим земљама света. Данас саобраћајне незгоде представљају водећи узрок страдања младих, што се често повезује са неискуством и потребом за доказивањем. Управо зато је потребно пронаћи приступ и одговарајуће методе којима ће се допрети до њихове свести, како би се превентивно деловало на промену погрешних ставова и уверења. Будући да је тенденција савременог приступа у безбедности саобраћаја превентивно деловање, а млади свакодневно добијају велики број информација посредством друштвених мрежа, у овом раду је анализиран утицај друштвених мрежа као алата за промовисање безбедног понашања у саобраћају, а у циљу смањења тренда броја страдалих у саобраћајним незгодама. Дате су смернице које могу бити од значаја за креирање садржаја у вези са промоцијом безбедног понашања, а такође могу бити корисне и за локалне самоуправе које желе да своје активности из области безбедности саобраћаја промовишу на друштвеним мрежама.
КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:
саобраћај, безбедност саобраћаја, млади, превенција, нови приступ
ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:
[1] Dinić B., Petrović J., Zotović Kostić M., Milovanović I., Mihić V., (2021), Rizična upotreba društvenih mreža kod adolescenata
[2] Elliott, B.J., (1989) „Effective road safety campaigns:A practical Handbook“, Federal Office of Road Safety, Dep. of Transportation&Communications, Report C.R. 80, Canaberra.
[3] Elliott, B.J., (1992) „Effective Mass Communication Campaigns: A Source Book of Guidelines“, Federal Office of Road Safety, Dep. of Transportation &Communications, Canaberra, A.C.T.
[4] Elvik, R., Høye, A., Vaa, T., Sørensen, M. (2009) „The Handbook of Road Safety Measures: Second Edition“, Institute of Transport Economics, Oslo
[5] Hoekstra, T., Wegman, FCM. (2011) „Improving the effectiveness of road safety campaigns: current and new practices“ IATSS Research
[6] Kotler, P., (1982) „Marketing for Non-Profit Organizations“, Prentice-Hall, New Jersey.
[7] Липовац, K., (2008) „Безбедност саобраћаја“, Службени лист СРЈ, Београд.
[8] Miller, R., „Social media marketing mastery“, (2019), 3 books in 1: How to build a brand and become an expert influencer using Facebook, Twitter, Youtube & Instagram-top digital networking & personal branding strategies. Amazon Fulfillment, Wroclaw.
[9] Микић, А. (2020) „Елементи и процес маркетинг комуницирања“, Уџбеник Академије пословних струковних студија, Београд.
[10] Миловановић М., Андевски М. (2020), Ризични облици понашања младих на друштвеним мрежама, мастер рад
[11] Милошевић, С., (1994) „Теорије саобраћајних незгода“, Саобраћајни факултет, Београд, стр. 15
[12] Qiu, L., Rui, H., Whinston, A., (2014) „The Impact of Social Network Structures on Prediction Market Accuracy in the Presence of Insider Information“, Journal of
Management Information Systems, 31(1):145-172.
[13] Ryan, D., Jones C. (2009) „Understanding digital marketing: Marketing strategies for engaging the digital generation“, Kogan Page, стр. 152, Philadelphia.
[14] Синановић, Т., Ђурић, Т., (2017) „Саобраћајна култура и њен утицај на безбедност саобраћаја“, 6. Међународна Конференција „Безбедност саобраћаја у локалној заједници“, 26-27. октобар, Република Српска, Бања Лука.
[15] Тојагић, M., (2015) „Безбедност друмског саобраћаја“, Европски Универзитет, Брчко.
[16] Центар за креирање политика и стратегија – ЦКПС: https://shorturl.at/xBET7
[17] Статистички извештај о стању безбедности саобраћаја у Републици Србији за 2022. годину (2023), Агенција за безбедност саобраћаја