XIX међународна конференција Безбедност саобраћаја у локалној заједници (стр. 39-54)
АУТОР(И) / AUTHOR(S): Боривоје Aлексић, Марија Живадиновић, Лазар Савковић
DOI: 10.46793/RSafLC24.039A
САЖЕТАК / ABSTRACT:
Када се маневар претицања изводи на двотрачним путевима за двосмерни саобраћај, ризик од настанка саобраћајних незгода је повећан, јер се возачи доводе у ситуацију да се крећу саобраћајном траком намењеном за кретање возила у супротном смеру. Дефинисање прегледности за безбедно претицање дуж путева за двосмерни саобраћај је веома значајан сегмент у поступку пројектовања саобраћајне сигнализације. Она представља основу за обележавање хоризонталне саобраћајне сигнализације и постављања саобраћајних знакова (извођење), један од важних елемената који се разматра у проверама безбедности саобраћаја (RSI), као и у поступку дефинисања нивоа услуге редовног одржавања у зони путног појаса. На саобраћајном факултету Универзитета у Београда одржана је, 18.10.2023.године, Стручна расправа “Анализа прегледности на постојећим путевима“. Циљ стручне расправе био је да се шира стручна јавност упозна са два методолошка поступка анализе прегледности на постојећим путевима и на примеру државног пута број 22, деоница Матарушка Бања – Ушће (деоница 02225), дужине L = 39.053 km, прикажу добијени резултати применом изложених методолошких поступака анализа прегледности. У овом раду су приказани добијени резултати анализе прегледности за безбедно претицање дуж наведене постојеће деонице државног пута за оба изложена методолошка поступка и разлике у добијеним резултатима применом изложених методолошких поступака.
КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:
прегледност за претицање, пут 22, методолошки поступак, стручна расправа
ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:
[1] Aleksić, B., Živadinović, M., & Savković, L. (2023). Analiza preglednosti za bezbedno preticanje na putu 22, deonica Mataruška Banja–Ušće, po kriterijumu“čista bankina“. Journal of Road and Traffic Engineering, 69(4), 1-9.
[2] Алексић, Б., Живадиновић, М., Савковић, Л., Кириџић, Н. (2023) Поступак
одређивања прегледности за безбедно претицање дуж двотрачног двосмерног пута, Међународна конференција “Безбедност саобраћаја у локалној заједници“, 19.-22. април 2023. год., Копаоник, Зборник радова, 27-41.
[3] Asaithambi, G., & Shravani, G. (2017). Overtaking behaviour of vehicles on undivided roads in non-lane based mixed traffic conditions. Journal of traffic and transportation engineering (English edition), 4(3), 252-261.
[4] Clarke, D. D., Ward, P. J., & Jones, J. (1999). Processes and countermeasures in
overtaking road accidents. Ergonomics, 42(6), 846-867.
[5] Clarke, D. D., Ward, P. J., & Jones, J. (1998). Overtaking road-accidents: Differences in manoeuvre as a function of driver age. Accident Analysis & Prevention, 30(4), 455-467.
[6] Farah, H. (2016). When do drivers abort an overtaking maneuver on two-lane rural roads?. Transportation research record, 2602(1), 16-25.
[7] Farah, H. (2013). Modeling drivers’ passing duration and distance in a virtual environment. IATSS research, 37(1), 61-67.
[8] Gray, R., & Regan, D. M. (2005). Perceptual processes used by drivers during overtaking in a driving simulator. Human factors, 47(2), 394-417.
[9] Hills, B. L. (1980). Vision, visibility, and perception in driving. Perception, 9(2), 183-216.
[10] Papakostopoulos, V., Nathanael, D., Portouli, E., & Marmaras, N. (2015). The effects of changes in the traffic scene during overtaking. Accident Analysis & Prevention, 79, 126-132.
[11] MORTH (2017). Basic Road Statistics of India 2015–16. New Delhi: Ministry of Road Transport and Highways, Transport Research Wing.
[12] Perez, J., Milanes, V., Onieva, E., Godoy, J., & Alonso, J. (2011, April). Longitudinal fuzzy control for autonomous overtaking. In 2011 IEEE International Conference on Mechatronics (pp. 188-193). IEEE.
[13] Rajalin, S., Hassel, S. O., & Summala, H. (1997). Close-following drivers on two-lane highways. Accident analysis & prevention, 29(6), 723-729.
[14] Правилник о саобраћајној сигнализацији (“Сл. гласник РС“ бр. 85/2018 и 14/2021)