Metodički principi približavanja uslovnih rečenica (engl. Conditional Sentences) u nastavi engleskog jezika

Nauka, nastava, učenje u izmenjenom društvenom kontekstu (2021) (str. 429-444)

AUTOR(I):  Ivana A. Matović

E-ADRESA: ivnmat@gmail.com

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/NNU21.429M

SAŽETAK:

U radu se govori o postavljanju i rešavanju problema razjašnjavanja i pravilnog savladavanja uslovnih (tzv. kondicionalnih) rečenica u engleskom jeziku, kao nastavnoj jedinici iz oblasti gramatike koja se često čini kao nesavladiva prepreka onima koji imaju za cilj učenje jezika i vladanje istim. Primarno se u obzir uzima proces prenošenja znanja sa nastavnika na učenike srednjih škola koji poseduju neophodno prethodno jezičko iskustvo i saznajnu shemu kao potencijal za efektivno usvajanje date jedinice. U njihovom slučaju, stoga, sam proces učenja može rezultirati veštom upotrebom uslovnih rečenica i njihovom aktivacijom u jezičkim veštinama. Naglasak je kako na samom procesu formiranja uslovnih rečenica, tako i na potencijalnim problemima i njihovom prevazilaženju sa aspekta metodičkih principa, pre svega deduktivnog učenja i kognitivnog pristupa, sve sa ciljem da se ukaže na neophodnost učenja gramatike kao jezičke oblasti.

KLJUČNE REČI:

uslovne (kondicionalne) rečenice, nastava, metodički pristupi, savladavanje gramatičkog sadržaja, izražavanje hipotetičkih situacija.

LITERATURA:

Anderson, R. & Ausubel, D. (1965). Readings in the Psychology of Cognition. New York: Holt, Reinhart and Winston.

Broughton, G., Brumfit, C., Flavell, R., Hill, P. & Pincas, A. (2003). Teaching English as a Foreign Language. London: Routledge.

Carter, R. & McCarthy, M. (2006). Cambridge Grammar of English: A Comprehensive Guide. Cambridge: Cambridge University Press.

Chomsky, N. (1964). Current Issues in Linguistic Theory. The Hague: Mouton & Co. Celce-Murcia, M. (2001). Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle & Heinle, Thomson Learning.

Harmer, J. (1987). Teaching and Learning Grammar. London: Longman Group Limited.

Larsen-Feeman, D. (2001). Teaching Grammar. Celce-Murcia, M. (ed.). Teaching English as a Second or Foreign Language (251–266). Boston: Heinle & Heinle, Thomson Learning.

Milne, J. (2017). Using The Focus On Form Method To Create A Grammar Resource Book For ELL Teachers. School of Education Student Capstone Projects, 61, April 20, 2021 from the World Wide Web https://digitalcommons.hamline.edu/hse_cp/61.

Scrivener, J. (2005). Learning Teaching: A Guidebook for English Language Teachers. New York: Macmillan Publishers Limited.

Stanojčić, Ž. i Popović, LJ. (2008). Gramatika srpskog jezika. Beograd: Zavod za udžbenike.

Thornbury, S. (1999). How to Teach Grammar. London: Pearson Education Limited. Ormrod, J. E. (2012). Human Learning. London: Pearson Group Limited.