Organizovanje časa srpskog jezika po principu dizajnerskog mišljenja na primeru obrade romana „Robinzon Kruso“

Nauka, nastava, učenje u izmenjenom društvenom kontekstu (2021) (str. 401-414)

AUTOR(I):  Jelena Pavlović Jovanović, Danijela Milčić Đošić

E-ADRESA: jelena.pavlovic@filum.kg.ac.rs, danijelamilcicdjosic@gmail.com

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/NNU21.401PJ

SAŽETAK:

Dizajnersko mišljenje, koncept prvobitno razvijen u sferi dizajna, jeste specifičan način organizacije nastave, koji se od tradicionalne nastave razlikuje po tome što učenici sami učestvuju u definisanju problema, veći je naglasak na procesu stvaranja i testiranja ideje i veći je udeo evaluacije. Cilj nam je da predstavimo moguću organizaciju časa srpskog jezika po principu dizajnerskog mišljenja na primeru dela Danijela Defoa Robinzon Kruso. Učenici imaju zadatak da izdvoje jedan problem na koji nailazi Robinzon Kruso na pustom ostrvu kroz tehniku pitanja kako bih. Sami biraju problem i izrađuju rešenje u korelaciji sa nastavom Tehnike i tehnologije i Likovne kulture.

KLJUČNE REČI:

srpski jezik, dizajnersko mišljenje.

LITERATURA:

Ambrose, G. & Harris, P. (2010). Basic Design of Design Thinking. Lausanne: AVA Publishing. An Educator’s Guide to Design Thinking. Retrieved May 8, 2021 from the World Wide Web https://www.edelements.com/hubfs/Leadership%20Development%20Pillar/The%20Eucator%27s%20Guide%20to%20design%20Thinking%20by%20the%20D.%20School%20St anford.pdf.

Design Thinking for Educators. New York City: Riverdale Country School & IDEO. Retrieved May 8, 2021 from the World Wide Web https://www.ideo.com/post/designthinking-for-educators.

Fontichiaro, K. (2015). Design Thinking. Ann Arbor: Cherry Lake Publishing.

From PhD to Innovator (Participant Handout) (2020). Falling Walls Foundation: Young Entrepreneurs in Science (neobjavljeni material za učesnike radionice).

Ineta, L. (2014). Design Thinking in Pedagogy. Journal of Education. Culture and Society, 2, 63–74.

Panke, S. (2019). Design Thinking in Education: Perspectives, Opportunities and Challenges. Open Education Studies, 1, 281–306.

Ray, B. (2012). Design Thinking: Lessons for the Classroom. Retrieved May 8, 2021 from the World Wide Web https://www.edutopia.org/blog/design-thinking-betty-ray.

Rakonjac, B. (2020). Kreativne ideje za nastavu srpskog jezika i književnosti: Priručnik za nastavnike. Beograd: Kreativni centar.

Simon, H. (1996). The Sciences of the Artificial. Third Edition. Cambridge – London: The MIT Press.

Elektronski izvori

IDEO Design Kit. Retrieved May 8, 2021 from the World Wide Web https://www.designkit.org/methods?fbclid=IwAR01MoJhcPrOtRk8Y6wVY20pm7qBkz5HQBsAteFh3XQn0unWV5zH2SC5DY.

8    Core    Abilities.    Retrieved     May    8,    2021    from    the    World     Wide     Web https://dschool.stanford.edu/about.