AUTOR(I): Dejan LJ. Golubović
E-ADRESA: dg205@yahoo.com
DOI: 10.46793/NNU21.331G
SAŽETAK:
Cilj istraživanja sprovedenog u Ekonomsko-trgovinskoj školi u Zaječaru bio je da se utvrdi da li i u kojoj meri obuke nastavnika za rad u digitalnom okruženju utiču na promenu odnosa prema digitalizaciji nastave. Sprovedene su dve onlajn ankete (Gugl upitnik) u kojima je učestvovalo 68 nastavnika. Prva je realizovana na početku pandemije virusa korona, a druga nakon 6 meseci.
U radu se pošlo od hipoteze da će nastavnici, nakon niza sprovedenih obuka i neposrednog iskustva rada u digitalnom okruženju, u drugom intervjuu uočiti veći broj prednosti i pokazati manji stepen otpora prema digitalizaciji nastave.
Ipak, rezultati anketa su pokazali podjednako negativan odnos, s tim što su razlozi otpora različiti – u prvom se odnose na veći obim posla, a u drugom na nepostojanje neposrednog kontakta sa učenicima i nemogućnost objektivne procene učeničkih postignuća.
Zaključak je da nastavnici u digitalnom modelu nastave prepoznaju inherentne slabosti, zbog čega se on vidi samo kao dopuna tradicionalnoj nastavi.
KLJUČNE REČI:
digitalizacija, obrazovanje, nastavnici, srednja škola, nastavna sredstva.
LITERATURA:
Baek, Y. & Gibson, D. (2009). Digital simulations for improving education: learning through artificial teaching environments. New York: Hershey.
Beetham, H. & Sharpe, R. (2007). Rethinking Pedagogy for a Digital Age: Designing and delivering e-learning. New York: Routledge.
Brabazon, T. (2002). Digital Hemlock: Internet Education and the Poisoning of Teaching. Sydney: University of New South Wales.
Bryman, A. (2012). Social Research Methods. New York: Oxford University Press. Johnson, K. & Magusin, E. (2005). Exploring the Digital Library: A Guide for Online Teaching and Learning. San Francisco: Jossey-Bass.