АУТОР(И): Дејан Љ. Голубовић
Е-АДРЕСА: dg205@yahoo.com
DOI: 10.46793/NNU21.331G
САЖЕТАК:
Циљ истраживања спроведеног у Економско-трговинској школи у Зајечару био је да се утврди да ли и у којој мери обуке наставника за рад у дигиталном окружењу утичу на промену односа према дигитализацији наставе. Спроведене су две онлајн анкете (Гугл упитник) у којима је учествовало 68 наставника. Прва је реализована на почетку пандемије вируса корона, а друга након 6 месеци.
У раду се пошло од хипотезе да ће наставници, након низа спроведених обука и непосредног искуства рада у дигиталном окружењу, у другом интервјуу уочити већи број предности и показати мањи степен отпора према дигитализацији наставе.
Ипак, резултати анкета су показали подједнако негативан однос, с тим што су разлози отпора различити – у првом се односе на већи обим посла, а у другом на непостојање непосредног контакта са ученицима и немогућност објективне процене ученичких постигнућа.
Закључак је да наставници у дигиталном моделу наставе препознају инхерентне слабости, због чега се он види само као допуна традиционалној настави.
КЉУЧНЕ РЕЧИ:
дигитализација, образовање, наставници, средња школа, наставна средства.
ЛИТЕРАТУРА:
Baek, Y. & Gibson, D. (2009). Digital simulations for improving education: learning through artificial teaching environments. New York: Hershey.
Beetham, H. & Sharpe, R. (2007). Rethinking Pedagogy for a Digital Age: Designing and delivering e-learning. New York: Routledge.
Brabazon, T. (2002). Digital Hemlock: Internet Education and the Poisoning of Teaching. Sydney: University of New South Wales.
Bryman, A. (2012). Social Research Methods. New York: Oxford University Press. Johnson, K. & Magusin, E. (2005). Exploring the Digital Library: A Guide for Online Teaching and Learning. San Francisco: Jossey-Bass.