Model obrnute učionice na časovima španskog kao stranog jezika u izmenjenom društvenom kontekstu

Nauka, nastava, učenje u izmenjenom društvenom kontekstu (2021) (str. 135-148)

AUTOR(I): Irena M. Selaković

E-ADRESA: irena.selakovic@filum.kg.ac.rs

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/NNU21.135S

SAŽETAK:

U ovom radu bavimo se modelom obrnute učionice u nastavi španskog kao stranog jezika. Želimo da ispitamo da li u izmenjenom društvenom kontekstu ovaj model predstavlja olakšicu studentima za usvajanje španskog jezika. Cilj rada je da uz pomoć sprovedenog istraživanja predstavi najadekvatniji pristup nastavnom procesu španskog kao stranog jezika u situaciji u kojoj se nalazimo prouzrokovanom virusom kovid-19, kao i da ukaže na potrebe studenata vezane za ovaj predmet u izmenjenom društvenom kontekstu. Hipoteza od koje polazimo jeste da studentima koji uče španski kao strani jezik više odgovara tradicionalni, to jest frontalni oblik rada. Predstavićemo rezultate dvosemestralnog istraživanja u kome su učestvovali studenti druge i treće godine Filološko-umetničkog fakulteta Univerziteta u Kragujevcu koji uče španski kao strani jezik. Anketiranje je fundirano teorijskim razmatranjem koje  mu prethodi. Na osnovu rezultata sprovedenog istraživanja i zapažanja do kojih smo došli na održanim časovima, zaključujemo da studentima više odgovara oblik rada u učionici, prvenstveno zbog lakše komunikacije sa nastavnikom. Međutim, studenti ipak smatraju da model obrnute učionice predstavlja adekvatan ekvivalent tradicionalnom načinu podučavanja u izmenjenom društvenom kontekstu.

KLJUČNE REČI:

obrnuta učionica, španski jezik, strani jezik, nastava španskog jezika, izmenjen društveni kontekst.

LITERATURA:

Abío, G, Alcañiz, M., Gómez-Puig, M., Rubert, G., Serrano, M., Stoyanova, A. & Vilalta-Bufí, M. (2017). El aula invertida y el aprendizaje en equipo: dos metodologías para estimular al alumnado repetidor. Revista d’Innovació Docent Universitària, Núm. 9, 1–15.

Aguilera-Ruiz, C., Manzano-León, A., Martínez-Moreno, I., Lozano-Segura, M. & Casiano Yanicelli, C. (2017). El modelo flipped classroom. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 4(1), 261–266.

Bergman, J. & Sams, A. (2012). Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington: International Society  for  Technology  in Education. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.

Ivić, I., Pešikan, A. i Antić, S. (2001). Aktivno učenje. Beograd: Institut za psihologiju.

Novaković, A. i Božić, S. (2020). Stavovi studenata srbistike prema platformama za elektronsko učenje (Google Classroom i Hangouts Meet). U B. Radić-Bojanić (ur.), Metodički vidici, 11, Novi Sad: Filozofski fakultet, 13–28.

Ozdamli, F. & Asiksoy, G. (2016). Flipped classroom approach. World Journal on Educational Technology: Current Issues, 8(2), 98–105.

Reidsema, C., Kavanagh, L., Hadgraft, R. & Smith, N. (2017). The Flipped Classroom: Practice and Practices in Higher Education. Cham: Springer.

Spasić, N. (2019). Primena i opravdanost modela obrnute učionice. U M. Kovačević i J. Petković (ur.), Savremena proučavanja jezika i književnosti, 31. mart 2018, Kragujevac (227–236). Kragujevac: Filološko-umetnički fakultet.

 

Thiyagu, K. (2014). Flipped Classroom: A Student-Centered Classroom. International Journal of Education and Research (New Frontiers in Education), 47(1), 35–40.

Tourón, J. & Santiago, R. (2015). El modelo Flipped Learning y el desarollo del talento en la escuela. Revista de Educación, 368, 196–231.

Todorović, M. (2020). Pregled internacionalnih istraživanja o obrnutoj učionici i njihov značaj za istraživanja u Srbiji. U M. Kovačević i J. Petković (ur.), Savremena proučavanja jezika i književnosti, 30. mart 2019, Kragujevac (277–288). Kragujevac: Filološko-umetnički fakultet.