METODIČKI PRISTUP BAJKAMA DESANKE MAKSIMOVIĆ U SAVREMENOJ NASTAVI

Zbornik radova KNJIŽEVNOST ZA DECU U NAUCI I NASTAVI, 2024 (str. 339-351)

AUTHOR(S) / AUTOR(I): Nataša B. Stanković Šošo

 

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/KDNN23.339SS

ABSTRACT / SAŽETAK:

Bajke Desanke Maksimović, jedne od naših najznačajnijih spisateljica za decu i mlade, zastupljene su u nastavnim programima za mlađe razrede osnovne škole već nekoliko decenija. Uz „Bajku o labudu”, Program nastave i učenja za drugi razred osnovne škole (2019) propisuje da se, u okviru domaće lektire, čitaju i tumače tri bajke po izboru učenika („Slikarka Zima”, „Ako je verovati mojoj baki”, „Prsten na morskom dnu”, „Bajka o trešnji”, „Kako su pužu ukrali kuću”, „Čika Mraz”, „Božić Batini crteži”, „Trave govore bakinim glasom”, „Oraščići- palčići”, „Kći vilinog konjica” i „Tri patuljka”). U radu se sagledava zastupljenost bajki Desanke Maksimović u školskim čitankama i knjigama domaće lektire za drugi razred osnovne škole, ukazuje se na značaj didaktičko-metodičke aparature u njima i sugerišu mogući pristupi i oblici rada tokom interpretacije bajki u savremenoj nastavi.

KEYWORDS / KLJUČNE REČI:

autorska bajka, nastavni program, školski udžbenici, nastavna interpretacija

REFERENCES / LITERATURA

  • Bošković-Stuli (1983): M. Bošković-Stulli, Usmena književnost nekad i danas, Zagreb: Prosveta.
  • Milošević-Đorđević (1971): N. Milošević Đorđević, Zajednička tematsko-sižejna osnova srpskohrvatskih neistorijskih epskih pesama i prozne tradicije, Beograd: Filološki fakultet.
  • Program nastave i učenja za drugi razred osnovne škole (2019): Beograd: Službeni glasnik.
  • Stanković Šošo (2006): N. Stanković Šošo, Topos puta u srpskoj narodnoj bajci, Beograd: Društvo za srpski jezik i književnost Srbije.