Зборник радова КЊИЖЕВНОСТ ЗА ДЕЦУ У НАУЦИ И НАСТАВИ, 2024 (стр. 11-26)
AUTHOR(S) / АУТОР(И): Зона В. Мркаљ
DOI: 10.46793/KDNN23.011M
ABSTRACT / САЖЕТАК:
У раду се разматрају савремени методички приступи тумачењу сегмената одабраних дела класика српске књижевности (Јована Стерије Поповића, Ђуре Јакшића, Лазе Костића, Иве Андрића, Милутина Бојића, Милоша Црњанског, Бранислава Нушића, Десанке Максимовић), заступљених у новим програмима на- ставе и учења за предмет Српски језик и књижевност, за старије разреде основне школе.
Указује се на значај заснивања наставних корелација, ширење функционалних циљева, структурирање радних налога према захтевима стандарда ученичких постигнућа и исхода наставе. Истичу се предности дигиталних издања читанки и показује се у каквој су спрези нова читања дела одабраних класика и стваралачке наставне активности.
Поред аналитичко-синтетичког, проблемског и корелативног приступа тумачењу, подстиче се заснивање компаративног приступа увидом у интеграционе чиниоце наставне интерпретације, са циљем додатног мотивисања ученика да књижевна дела читају са занимањем и разумевањем.
KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:
класици српске књижевности, савремени методички приступи, наставне корелације, дигитална читанка, стваралачке активности у настави
REFERENCES / ЛИТЕРАТУРA
- Јакшић (2016): Ђ. Јакшић, „Мила”. Преузето 4. 10. 2023. са сајта www. antologijasrpskeknjizevnosti.rs.
- Лалић (2016): И. В. Лалић, „Плава гробница”. Преузето 4. 10. 2023. са сајта www.antologijasrpskeknjizevnosti.rs.
- Максимовић (2021): Д. Максимовић, „Крвава бајка” [видео, рецитација, текст песме и песникиња о настанку песме]. Преузето 6. 10. 2023. са сајта www. antologija.in.rs.
- Мркаљ (2018): З. Мркаљ, Српска читанка: избор, Београд: Чигоја штампа. Мркаљ, Несторовић (2019): З. Мркаљ, З. Несторовић, Извор [Читанка за 6. разред основне школе], Београд: Klett.
- Мркаљ, Несторовић (2020): З. Мркаљ, З. Несторовић, Плетисанка [Читан- ка за 7. разред основне школе], Београд: Klett