PRAVNI OKVIR ZA ZAŠTITU POTROŠAČA I UNAPREĐENJE KVALITETA PROIZVODA

JUSK ICQ 2024,  (str. 105-112)

АУТОР(И) / AUTHOR(S): Milica Rašević, Marija Jakovljević, Slađana Radunović

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/JUSK-ICQXX.105R

САЖЕТАК / ABSTRACT:

Data studija opisuje pravne okvire, strategije i aktivnosti za zaštitu potrošača i unapređenje kvaliteta proizvoda.  Fokusirajući se na različite aspekte, od analize postojećih zakona do promocije svesti i edukacije potrošača, istražuje se kako unaprediti pravni okvir, identifikovati izazove i razviti efikasne strategije. Planiranje kampanja za podizanje svesti o pravima potrošača, kao i razvoj edukativnih programa, predstavljaju ključne elemente u podizanju svesti i poboljšanju obrazovanja potrošača. Takođe, jačanje institucionalnih kapaciteta za efikasno sprovođenje novih zakonskih mera ključno je za uspešnu zaštitu potrošača i unapređenje kvaliteta proizvoda. Ova studija nudi celovit pregled različitih strategija i aktivnosti koje se mogu primeniti kako bi se ostvarili ciljevi zaštite potrošača i unapređenja kvaliteta proizvoda.

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:

Zaštita potrošača, Kvalitet proizvoda, Pravni okvir, Zakoni, Institucionalni kapacitet

ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:

  • The Effectiveness of Consumer Protection Laws: An Empirical Investigation – Autorski rad objavljen u časopisu Journal of Consumer Policy, 2020.
  • Consumer Behavior and Product Quality: An Economic Analysis – Istraživanje objavljeno u časopisu. Journal of Marketing Research,
  • Queensland Government, Implementing an ISMS Participant Guide, 2017 10. Mayayise, Thembekile, and Isaac Olusegun Osunmakinde.
  • E-commerce assurance models and trustworthiness issues: an empirical study. Information Management & Computer Security (2014).
  • Zakon o opštoj bezbednpsti proizvoda („Službeni glasnik RS“, broj 41 od 2. juna 2009, 77 od 31. oktobra 2019.)
  • Direktiva EU o opštoj bezbednosti proizvoda, https://www.paragraf.rs/dnevne-vesti/160623/160623-vest8.html