„Искошени угао“ Драгутина Гостушког (2024) (433-462)
AUTHOR(S) / АУТОР(И): Теодора Трајковић
DOI: 10.46793/DGOST23.433T
ABSTRACT / САЖЕТАК:
Књиге из личних библиотека појединаца који су оставили траг у културном и уметничком животу своје средине могу нам говорити о њиховим интересовањима, истраживањима и раду уопште. Потврду овог става налазимо и у представљању дêла библиотеке Драгутина Гостушког. Ова библиотека део је његове Заоставштине која се налази у Музиколошком институту САНУ. С обзиром на то да се ради о штампаним публикацијама, пошло се од идеје да ће њиховим представљањем бити указано на широк спектар интересовања Гостушког за различите теме. Упознавање са књигама може да помогне истраживачима у сагледавању утицаја и стваралаштва овог еминентног музиколога и композитора. На крају рада налази се попис ових књига, са детаљним подацима о свакој публикацији.
KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:
Драгутин Гостушки, композиторске заоставштине, Музиколошки институт САНУ, лична библиотека.
REFERENCES / ЛИТЕРАТУРA:
- Гостушки, Драгутин. „Музичке науке као модел интердисциплинарног метода истраживања”. У Српска музика кроз векове, 9–61. Београд: Галерија САНУ, књ. 22, 1973.
- Милин, Мелита. „Библиотека Музиколошког института САНУ”,
- Музикологија-Musicology бр. 10 (2010): 59–64. https://dais.sanu.ac.rs/ handle/123456789/4949.
- Мирчов, Светлана. „Библиотеке целине и библиотеке легати”. Гласник Народне библиотеке Србије год. 6, бр. 1 (2004): 11–16.
- Пејовић, Роксанда. Комплексно посматрање музике: Павле Стефановић, Драгутин Гостушки. Београд: Факултет музичке уметности, Катедра за музикологију, 2012.
- Разговор аутора рада са музикологом др Катарином Томашевић, вођен 18. јула 2024. године.
- Радовановић, Бојана. „Друштвено-културни ангажман Драгутина Гостушког”, у Искошени угао Драгутина Гостушког, уредиле Катарина Томашевић и Бојана Радовановић, 381–408. Београд: Музиколошки институт САНУ, 2024. https://doi.org/10.46793/DGOST23.381R.
- Томашевић, Катарина. „др Драгутин Гостушки – музиколог и композитор (Београд, 3. І 1923 – Београд, 21. ІХ 1998)”. Muzikologija-Musicology бр. 10 (2010): 211–222. https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/14637.
- Томашевић, Катарина. „Драгутин Гостушки 1923–1998”. Нови звук – New Sound бр. 13 (1999): 125–131. https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/2494.
- Томашевић, Катарина. „Човек коме се веровало”. У Рађање српске музичке културе, уредила Снежана Николајевић, 9–24. Београд: РадиоТелевизија Србије, Музиколошко друштво Србије, 2017. https://dais. sanu.ac.rs/handle/123456789/14618.
- „Müller-Freienfels, Richard. „ In World Who’s Who in Science: A Bibliographical Dictionary of notable Scientists form Antiquity to the Present, edited by Allen Debus, 1225. Chicago: Marquis-Who’s Who, 1968.
- Arntz, Michael, „Riemann, Hugo”. In: Neue Deutsche Biographie 21, 592-94. 2003.[Online-Version] https://www.deutsche-biographie.de/pnd118600877. html#ndbcontent (приступљено 4.9.2024.)
- Gostuški, Dragutin. Vreme umetnosti. Prilog zasnivanju jedne opšte nauke o oblicima (drugo izdanje). Uredile Katarina Tomašević i Bojana Radovanović. Beograd: Muzikološki institut SANU, 2024.
- „Hildebrand, Richard Teirich”. In Austria-Forum https://austria-forum.org/af/AustriaWiki/Hildebrand_Richard_Teirich (приступљено 30.8.2024.)
- Hoffman, Mark. „Riemann (Karl Willhelm Julius) Hugo”. In The New Grove Dictionary of Music and Musicians, vol.16, edited by Stanley Sadie, 3–6. London: Macmillan Publisher Limited, 1980.
- Jokanović, Vladimir, Fahrudin Kalender, Emil Popović i Miloš Stojanović. Bibliotekarski leksikon. Beograd: Nolit, 1984.
- Kholopov, Yuri Nikolaevich http://www.kholopov.ru/index2.html (приступљено 30. 8. 2024.)
- Lück, Helmut E., „Müller-Freienfels, Richard”. In Neue Deutsche Biographie 18, 495–496. 1997. [Online-Version] https://www.deutsche-biographie.de/ pnd118785249.html#ndbcontent (приступљено 4.9.2024.)
- Moyer, Brigitte. „Marx, Adolf Bernhard”. In The New Grove Dictionary of Music and Musicians, vol. 11, edited by Stanley Sadie, 739–741. London: Macmillan Publisher Limited, 1980.
- Radovanović, Bojana. „Communication and analogies between music and image: Dragutin Gostuški’s theory of the screen”. In Music/Image: transpositions, translations, transformations…, edited by Mirjana Veselinović-Hofman, Vesna Mikić, Tijana Popović Mlađenović i Ivana Perković, 141–148. Belgrade: Department of Musicology, Faculty of Music, 2018. https://dais.sanu.ac.rs/ handle/123456789/4648.
- Radovanović, Bojana. „Nauka kao umetnost – interdisciplinarnost u naučnim radovima Dragutina Gostuškog”. U Wunderkammer / Their Masters’ Voice, zbornik master radova studenata muzikologije, uredile Tijana PopovićMlađenović, Marija Masnikosa, Vesna Mikić i Dragana Stojanović-Novičić, 630–710. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti, 2018. https://dais.sanu. ac.rs/handle/123456789/4098.