„Искошени угао“ Драгутина Гостушког (2024) (101-116)
AUTHOR(S) / АУТОР(И): Весна Пено
DOI: 10.46793/DGOST23.101P
ABSTRACT / САЖЕТАК:
У раду је представљен историјскоестетички методолошки поступак који је у комплексном аналитичком приступу уметности у целини, а посебно музици, изложио у својој импозантној теоријској студији Време уметности. Прилог заснивању једне опште науке о облицима, музиколог, естетичар и композитор Драгутин Гостушки. Са своје двосмерне: историјске и естетичке платформе Гостушки је настојао да сагледа процес уметничког деловања, самог уметничког акта и његове рецепције. Залог његовог оригиналног концепта је редефинисање појмова: време и простор, што му је омогућило ревизију устаљене поделе на временске и просторне уметности.
KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:
уметност(и), историја, естетика, време, простор, граница.
REFERENCES / ЛИТЕРАТУРA:
- Гостушки, Драгутин. „Музичке науке као модел интердисциплинарног метода истраживања”. У Српска музика кроз векове, 9–61. Београд: Галерија САНУ, књ. 22, 1973.
- Патријарх Павле. Да нам буду јаснија нека питања наше вере, књ. I. Београд: Издавачки фонд Архиепископије Београдско-карловачке, 1998.
- Bergson, Anri. Duhovna energija – Misao i pokretljivost. Prevod s francuskog Petar Bojanić i Sanja Milutinović-Bojanić. Novi Sad – Sremski Karlovci: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića, 2011.
- Gostuški, Dragutin. Vreme umetnosti. Prilog zasnivanju jedne opšte nauke o oblicima. Beograd: Prosveta i Muzikološki institut SANU, 1968.
- Aurelije Augustin. Ispovijesti. Preveo Stjepan Hosu. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, 1973.