UTICAJ PANDEMIJE KOVIDA 19 NA FIZIČKU AKTIVNOST STUDENTKINJA FAKULTETA PEDAGOŠKIH NAUKA U JAGODINI

Uzdanica XX 1 (2023), (str. 201-213)

AUTOR(I): Sandra R. Milanović, Nataša T. Đorić

E-ADRESA: sandra.milanovic@pefja.kg.ac.rs

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/Uzdanica20.1.201M

SAŽETAK:

Cilj rada je bio da se istraže stavovi studentkinja Fakulteta pe- dagoških nauka u Jagodini i utvrde statistički značajne razlike u odnosu na uticaj pandemije kovida 19 na njihovu fizičku aktivnost. Istraživanje je bilo transverzalnog karaktera i sprovedeno je školske 2022/23. godine na Fakultetu pedagoških nauka u Jagodini. U istraživanju su učestvovale studentkinje treće i četvrte godine sa osnovnih studija smera Učitelj i treće godine smera Predškolski vaspitač. Bile su podeljene u dva subuzorka na osnovu preležanog kovida 19 i to: subuzorak od 43 studentkinje koje su preležale kovid 19 i subuzorak od 57 studentkinja koje nisu preležale kovid 19. Kao instrument istraživanja primenjen je upitnik sa 10 pitanja u formi Likertove petostepene skale. Dobijeni rezultati su obrađeni programom SPSS, a za istraživanje statistički značajne razlike korišćen je χ2 test. Dobijeni rezultati su prikazani ta- belarno. Rezultati istraživanja su pokazali da između studentkinja koje su preležale i studentkinja koje nisu preležale kovid 19 postoje statistički značajne razlike u odnosu na stav o uticaju pandemije kovida 19. Studentkinje koje su preležale kovid 19 tvrde da je pandemija uticala na smanjenje njihove fizičke aktivnosti, što je bilo praćeno bolom u grudnom košu prilikom disanja, kratkim dahom, bolom u zglobovima i kostima, aritmijom srca, brzim zamaranjem, osećajem malaksalosti i gubitka snage, teškim vraćanjem u fizičku formu, kao i povećanjem telesne težine

KLJUČNE REČI:

pandemija kovida 19, fizička aktivnost, studenti, stavovi.

LITERATURA:

  • Ahorsu i dr. (2020): Ahorsu et al., The fear of COVID-19 scale: Development and initial validation, International Journal of Mental Health and Addiction, 1, https://doi.org/10.1007/s11469-020-00270-8.
  • Bogičević (2009): D. Bogičević, Interaktivna nastava kao inovativni model univerzitetskog predavanja, Inovacije u nastavi, XXII/2, 42‒52.
  • Boškić, Hauskhneht (2021): N. Boskic, S. Hausknecht, Reshaping the educational landscape: During and after the COVID19 pandemic, Inovacije u nastavi, XXXIV/4, 36‒50. https://doi.org/10.5937/inovacije2104036B
  • Branković i dr. (2005): D. Branković i dr., Inovacije u univerzitetskoj nastavi, Banja Luka: Filozofski fakultet.
  • Elis, Stedmen, Mao (2020): V. Ellis, S. Steadman, Q. Mao, Come to a screeching halt: Can change in teacher education during the COVID-19 pandemic be seen as innova- tion?, European Journal of Teacher Education, 43(4), 559–572, https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02619768.2020.1821186.
  • Naletina (2021): D. Naletina, Impact of disruption in the supply chain on flexible packaging industry during the COVID-19 pandemic, Ekonomske ideje i praksa, Vol. 42, 7, https://doi.org/10.54318/eip.2021.dn.299.
  • SZO: World Health Organization, Global recommendations on physical activity for health, https://www.who.int/publications-detail/global-recommendations-on-physical-activity-for-health
  • Sepulveda-Eskobar, Morison (2020): P. Sepulveda-Escobar, A. Morrison, On- line teaching placement during the COVID-19 pandemic in Chile: challenges and oppor- tunities, European Journal of Teacher Education, 43(4), 587–607, https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1820981.
  • Stojanović, Vukov (2020): B. Stojanović, T. Vukov, Život mladih u Srbiji: uticaj kovid 19 pandemije, Beograd: Misija OEBS-a u Srbiji: Krovna organizacija mladih Srbije.
  • Huang, Li, Tlili, Knjazeva, Čang, Žang, Burgos, Džemni, Žang, Žuang, Holo- tesku (2020): R. Huang, D. Liu, A. Tlili, S. Knyazeva, T. W. Chang, X. Zhang, D. Burgos, M. Jemni, Zhang, R. Zhuang, C. Holotescu, Guidance on Open Educational Practices during School Closures: Utilizing OER under COVID-19 Pandemic, UNESCO.
  • https://www.who.int/news/item/13-10-2020-impact-of-covid-19-on-people%27s-livelihoods-their-health-and-our-foodsystems