ЕПСКА НАРОДНА ПЕСМА „БАНОВИЋ СТРАХИЊАˮ У ХИБРИДНОЈ НАСТАВИ

Узданица XX 1 (2023), (стр. 113-132)

АУТОР(И): Биљана С. Солеша, Раиса Ј. Цвeтковић

Е-АДРЕСА: solasabilja@gmail.com

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/Uzdanica20.1.113S

САЖЕТАК:

Предмет истраживања овог рада јесте могућност организације школ- ске интерпретације епске народне песме „Бановић Страхиња” применом модела хибрид- не наставе, која интегрише традиционалну и онлајн-наставу. Образовне потребе савре- меног доба условљене су брзим технолошким променама и налажу корекцију постојећих и увођење нових метода учења и подучавања, заснованих на напредној технологији. У уводном делу рада дат је осврт на општа одређења појма и одлике хибридне наставе. У средишњем делу рада, поред осврта на интерпретативни потенцијал песме, дат је пре- длог методичке обраде у хибридној настави са радним налозима, садржајима активности наставника и ученика, те предлогом редоследа активности и очекиваним резултатима. У завршном делу указано је на предности хибридне наставе и потребе за модификацијом традиционалних наставних метода. Циљ рада јесте да се конкретним примером укаже на широк спектар иновација које савремена технологија омогућава у настави.

КЉУЧНЕ РЕЧИ:

епска песма „Бановић Страхињаˮ, иновације у настави, хибридна настава, улога наставника, мотивација

ЛИТЕРАТУРА:

ИЗВОРИ
  • Павловић, Мркаљ (2019): М. Павловић, З. Мркаљ, Читанка. Српски језик и књижевност за први разред гимназије, Београд: Klett, 40–52.
  • Караџић (1953): В. Ст. Kараџић, Српске народне пјесме II, Београд: Просвета.
ЛИТЕРАТУРА
  • Вујовић, Ристић (2015): А. Вујовић, М. Ристић, Хибридна настава – могућно- сти реализације модела изокренуте учионице у настави француског језика на Учи- тељском факултету, Примењена лингвистика, бр. 16, Београд – Нови Сад: Друштво за примењену лингвистику Србије, Филолошки факултет у Београду, Филозофски факултет у Новом Саду, 143–144.
  • Димитријевић (2017): М. Димитријевић, Стандарди, исходи и елементи жанра као параметри наставне интерпретације књижевних ликова, Узданица, XIV/1, Јаго- дина: Факултет педагошких наука, 17–31.
  • Думитрашковић, Ћурчић (2011): М. Думитрашковић, С. Ћурчић, Паметне учионице, Узданица, VIII/1, Јагодина: Факултет педагошких наука, 109–121.
  • Калмар (2022): Л. Калмар, Стратегије учења ученика основне школе, Збор- ник Учитељског факултета у Призрену – Лепосавић, бр. 17, Лепосавић: Учитељски факултет, 79–89.
  • Марковић (2014): С. Марковић, Истраживачки задаци у интерпретацији на- родних песама и прича у разредној настави, Узданица, XI/1, Јагодина: Факултет пе- дагошких наука, 97–109.
  • Милошевић-Ђорђевић (1990): Н. Милошевић-Ђорђевић, Косовска епика, Бео- град: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Микановић, Стојановић (2018): Б. Микановић, М. Стојановић, Медији у сло- бодном времену ученика основне школе, Зборник радова Учитељског факултета у Призрену – Лепосавић, бр. 12, Лепосавић: Учитељски факултет, 61–77.
  • Микић, Ђорђевић (2021): В. Микић, А. Ђорђевић, Ставови учитеља и настав- ника српског језика и књижевности о настави српског језика на даљину за време ванредног стања услед пандемије вируса ковид 19, Узданица, XVIII/2, Јагодина: Фа- култет педагошких наука, 145–168.
  • Смернице (2021): Онлајн и хибридно учење, дугорочна стремљења и кратко- рочне смернице, Београд: Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Центар за образовну технологију, Центар за испите, https://ceo.edu.rs/wp-content/up- loads/2021/03/SMERNICE-%D0%9EnlajnHibridnaPripremnaNastava.pdf.
  • Пешикан-Љуштановић (2009): Љ. Пешикан-Љуштановић, Песма о изузетном јунаку и драма о жени с тајном: „Бановић Страхињаˮ Старца Милије и „Бановић Страхињаˮ Борислава Михајловића Михиза, Кад је била кнежева вечера? Усмена књижевност и традиционална култура у српској драми 20. века, Нови Сад: Позори- шни музеј Војводине, 31–52.
  • Питулић (2019): В. Питулић, Победници Старца Милије, Дискурс победе у књижевности, Вишеград: Андрићев институт, 39–56.
  • Станковић, Стоименов (2010): D. Stanković, L. Stoimenov, Hibridni model na- stave uz primenu najnovijih informaciono-komunikacionih tehnologija, Telekomunikacioni forum, 1149–1152.
  • Стејкер, Хорн (2011): H. Staker, M. Horn, The Rise of K–12 Blended learning, In- nosight institute, Charter school growth fund, Public impact. Retrieved from https://www. christenseninstitute.org/wp-content/uploads/2013/04/The-rise-of-K-12-blended-learning. pdf.
  • Сувајџић (1993): Б. Сувајџић, Бановић Страхиња (типолошки оглед), Зборник
  • Матице српске за књижевност и језик, 41/1, Нови Сад: Матица српска, 13–38.
  • Тодоров (2010): Н. Тодоров, Интересовање ученика млађих разреда основне школе за коришћење филмова у настави српског језика, Узданица, VII/1, Јагодина: Факултет педагошких наука, 59–77.
  • Чутовић, Стакић (2016): М. Чутовић, М. Стакић, Примена савремених технич- ких средстава у настави српског језика и књижевности на примеру басне у млађим разредима основне школе, Зборник радова Учитељског факултета у Призрену – Ле- посавић, бр. 10, Лепосавић: Учитељски факултет, 49–58.