Upotreba anglicizama u kreiranju medijske slike konzumerizma

Uzdanica XVIII 1 (2021), (str. 117-130)

AUTOR(I): Jelena LJ. Spasić

E-ADRESA: jelenaspasic2410@gmail.com

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/Uzdanica18.1.117S

SAŽETAK:

Način plasiranja informacije o društvenim fenomenima utiče na formiranje predstava ali i jezičkih navika čitalaca. Predmet analize je upotreba anglicizama u elektronskim izdanjima srpskih dnevnih novina, nedeljnika i magazina. Primenom lingvostilističke i funkcionalnostilističke metode analiziramo jezička sredstva pomoću kojih se kreira medijska slika konzumerizma i posredno utiče na pi- smenost čitalaca i njihove jezičke navike.

KLJUČNE REČI:

stilistika, novinarska stilistika, srpska štampa, anglicizmi

LITERATURA:

Alern (2011): Sigurd Allern, Journalistic and Commercial News Values News Organizations as Patrons of an Institution and Market Actors, Nordicom Review, 23 (1), 137–152.

Bugarski (1996): Ranko Bugarski, Uvodu opštu lingvistiku, Beograd: Čigoja štampa.

Vasić (1995): Vera Vasić, Novinskireklamni oglas, studija iz kontekstu- alne lingvistike, Novi Sad: LDI.

Janjić, Čutura (2010): Marina Janjić, Ilijana Čutura, Funkcionalnostilska pomeranja u ilustrovanim ženskim časopisima, u: Jezik, književnost, promene – je- zička istraživanja, Niš: Filozofski fakultet u Nišu, 41–54.

Jovanović (2017): Ivana Jovanović, O nekim lingvističkim i sociokulturo- loškim aspektima proučavanja novinske informacije (na primeru analize novin- skog feljtona), Uzdanica, XIV/1, Jagodina: Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, 43–59.

Cambridge Academic Content Dictionary, Cambridge University Press. Retrieved in August 2020 from https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/

Cambridge Advanced Learner’s Dictionary & Thesaurus. Retrieved in August 2020 from https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/

Klajn, Šipka (2008): Ivan Klajn, Milan Šipka, Velikirečnik stranih reči i izraza, Beograd: Prometej.

Klikovac (2008): Duška Klikovac, Jezik i moć, Beograd: Biblioteka XX vek. Ljajić (2018): Samir Ljajić, Medijska pismenost učenika srednjih škola, Uzdanica, XV/1, Jagodina: Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, 255–266.

Maki (2001): William Mackey, The Ecology of Language Shift, In: Ecolinguistics Reader: Language, Ecology and Environment, London: Continuum, 67–74.

Markoči (2014): Sanda Marcoci, Some typical linguistic features of English news- paper headlines, Linguistic And Philosophical Investigations, 708.

Perić, Vasiljević Blagojević, Vujić (2017): Nenad Perić, Milica Vasiljević Blagojević, Nenad Vujić, The Public Perception of the Print and Electronic Newspapers and Magazines Editions ‒ Case of Serbia, Marketing (0354-3471), 48(1), 50–57.

Pešikan, Jerković, Pižurica (2011): Mitar Pešikan, Jovan Jerković, Mato Pižurica, Pravopis srpskoga jezika (drugo izdanje), Novi Sad: Matica srpska.

Poter (2011): Džejms Poter, Medijska pismenost, Beograd: Klio. Prćić (2005): Tvrtko Prćić, Engleski u srpskom, Novi Sad: Zmaj.

Rotar (2014): Drago Rotar, The Informal Acquisition of Knowledge, In: P. Kelava, Z. Žagar, From Formal to Non-Formal: Education, Learning and Knowledge, Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Spasić (2016): Jelena Spasić, Jezičko-stilske karakteristike novinske ve- sti i novinskog izveštaja (neobjavljena doktorska disertacija), Kragujevac: Filo- loško-umetnički fakultet.

Spasić (2017): Jelena Spasić, Diferencijalne jezičko-stilske karakteri- stike novinskog izveštaja, Srpskijezik: studije srpske i slovenske, br. 22, 609–628. Spasić (2019): Jelena Spasić, Frazeologija u novinskoj vesti i novinskom izveštaju, Nasleđe, god. 16, br. 42, Kragujevac: Filološko-umetnički fakultet, 253–266.

Spasić (2019a): Jelena Spasić, Nastava novinarske stilistike u svetlu so- ciologije medija, Sociološkipregled, 53 (2), Beograd: Srpsko sociološko društvo, 577–595.

Šipka (2012), Milan Šipka, Pravopisni rečnik srpskog jezika sa pravopi- sno-gramatičkim savetnikom, Novi Sad: Prometej.