Ekonomist 2 (2025) (93-111 str.)
AUTHOR(S) / AUTOR(I): Mihajlo Prdić
Download Full Pdf
Download Full Pdf (ENG) 
DOI: https://doi.org/10.46793/EKONOMIST4.2.4P
ABSTRACT / SAŽETAK:
Autor ovog rada želi da utvrdi ulogu poslovnog ponašanja (etike), zasnovanog na upravljanju ljudskim resursima, ali i na aktivnostima koje doprinose pravnim i ekonomskim činiocoma od značaja za poslovni status. Cilj rada je napraviti pregled saznanja o značaju poslovnog ponašanja i intelektualnog kapitala u postizanju ekonomskih i komunikacionih aktivnosti koje će doprineti pravnoj društvenoj održivosti. U radu je predstavljen pregled stručne i naučne literature i izvedeno teorijsko razmatranje statusa i konkurentnosti. Prethodna istraživanja potvrdila su značaj ljudskih resursa, organizacionog i potrošačkog modela poslovanja i njihovu povezanost sa uspehom na tržištu. Takođe su potvrđeni procesi transformacije preduzeća sa pravnog i privrednog stanovišta prema modelu tehnološkog poslovanja i digitalnog marketinga u konceptu savremenog upravljanja.
KEYWORDS / KLJUČNE REČI:
poslovno ponašanje i etika, pravni i ekonomski status, društvena odgovornost, konkurentnost, kupci
REFERENCES / LITERATURA:
- Akbar, A., Salam, M., Arsyad, M., Rahmadanih, R. (2023). A study of human capital on institutional system of horticultural agribusiness. In E3S Web of conferences, 373, 0p.04007. EDP Sciences
- Cvetković, M., Đorđević, V., Simonović, Z. (2025). Influence of human capital on company performance, Ekonomika, vol. 71, No 1, p. 45-53, https://doi: 10.5937/ekonomika2502045C
- Evropska komisija (2021). Evropski pristup umetničkoj inteligenciji, dostupno na: https://digital-strategy.ec.europa.eu, pristupljeno 10.2.2025
- Ilukena, M., Chowa, T., Haabazoka, L. (2024). Effector Relational Capital, Structural Capital, and Human Capital on the Performance of Insurance Brokers in Zambia. In: Ecological Footprint of the Modern Economy and the Ways to Reduce It: The Role of Leading Technologies and Responsible Innovations, 399-404. Springer
- Kostić, S. (2022). Istraživanje uticaja marketinga na društvenim mrežama na lojalnost potrošača brendu u Republici Srbiji, Ekonomist, 1 (1), str. 55-64. preuzeto 23.1.2023, https://ekonomist.org.rs.
- Orlović, S., Rajić, N. (2022). Konsultacije centralnih i lokalnih organa u oblasti finansija u Srbiji, Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad, LV, br. 1, str 113-128, https://doi.10.5937/zrpfns55-31074
- Odinokova, T., Dvoryadkina, E., Istomina, N.(2021). Comprehensive insurance protection of human capital in agriculture. In: EsS Web of Conferences Vol. 254, p. 10024
- Oppert, M., Keeffe, V., Bensens, M., Grecuc, A., Cropleya, D. (2023). The value of Creativity. Ascaping revive, Journal of Creativity/ vol. 533/1, 1-9
- Pešić, M. (2024). Due Diligence kao kritički korak poslovnog odlučivanja , Ekonomist, 2 (3), 45-56, https:// doi: 10.45793/EKONOMIST3.2.3P
- Prdić, N. (2023). Međuzavisnost rentabilnosti i likvidnosti u cilju povećanja efikasnosti preduzeća, Ekonomist, 2 (2), 41-48, https:doi.10.46793/EKONOMIST2.2.5
- Prdić, N. (2015). Model društvenog marketinga u javnom sektoru [Social marketing model in the public sector]. Kultura polisa, 12(27), 429–443. Retrieved from https://kpolisa.com/index.php/kp/article/view/1053
- Prdić, M. (2024). Pravni aspekti zaštite ekonomskih interesa potrošača, Ekonomist, 2 (3), str. 81-90, https://doi:10.46793/EKONOMIST2.6P
- Usman, A., Yahaya, A. (2024). Executive Compensation and ESG, Performance, International Reviev of Economics & Finance, https://doi:10.28331/irse.v10i26
