POSLOVNO PONAŠANJE I NJEGOV UTICAJ NA PRAVNI I EKONOMSKI STATUS PREDUZEĆA

Ekonomist 2 (2025) (93-111 str.)

 

AUTHOR(S) / AUTOR(I): Mihajlo Prdić

 

Download Full Pdf                 Download Full Pdf (ENG) 

DOI: https://doi.org/10.46793/EKONOMIST4.2.4P

ABSTRACT / SAŽETAK:

Autor ovog rada želi da utvrdi ulogu poslovnog ponašanja (etike), zasnovanog na upravljanju ljudskim resursima, ali i na aktivnostima koje doprinose pravnim i ekonomskim činiocoma od značaja za poslovni status. Cilj rada je napraviti pregled saznanja o značaju poslovnog ponašanja i intelektualnog kapitala u postizanju ekonomskih i komunikacionih aktivnosti koje će doprineti pravnoj društvenoj održivosti. U radu je predstavljen pregled stručne i naučne literature i izvedeno teorijsko razmatranje statusa i konkurentnosti. Prethodna istraživanja potvrdila su značaj ljudskih resursa, organizacionog i potrošačkog modela poslovanja i njihovu povezanost sa uspehom na tržištu. Takođe su potvrđeni procesi transformacije preduzeća sa pravnog i privrednog stanovišta prema modelu tehnološkog poslovanja i digitalnog marketinga u konceptu savremenog upravljanja.

KEYWORDS / KLJUČNE REČI:

poslovno ponašanje i etika, pravni i ekonomski status, društvena odgovornost, konkurentnost, kupci

REFERENCES / LITERATURA:

  1. Akbar, A., Salam, M., Arsyad, M., Rahmadanih, R. (2023). A study of human capital on institutional system of horticultural agribusiness. In E3S Web of conferences, 373, 0p.04007. EDP Sciences
  2. Cvetković, M., Đorđević, V., Simonović, Z. (2025). Influence of human capital on company performance, Ekonomika, vol. 71, No 1, p. 45-53, https://doi: 10.5937/ekonomika2502045C
  3. Evropska komisija (2021). Evropski pristup umetničkoj inteligenciji, dostupno na: https://digital-strategy.ec.europa.eu, pristupljeno 10.2.2025
  4. Ilukena, M., Chowa, T., Haabazoka, L. (2024). Effector Relational Capital, Structural Capital, and Human Capital on the Performance of Insurance Brokers in Zambia. In: Ecological Footprint of the Modern Economy and the Ways to Reduce It: The Role of Leading Technologies and Responsible Innovations, 399-404. Springer
  5. Kostić, S. (2022). Istraživanje uticaja marketinga na društvenim mrežama na lojalnost potrošača brendu u Republici Srbiji, Ekonomist, 1 (1), str. 55-64. preuzeto 23.1.2023, https://ekonomist.org.rs.
  6. Orlović, S., Rajić, N. (2022). Konsultacije centralnih i lokalnih organa u oblasti finansija u Srbiji, Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad, LV, br. 1, str 113-128, https://doi.10.5937/zrpfns55-31074
  7. Odinokova, T., Dvoryadkina, E., Istomina, N.(2021). Comprehensive insurance protection of human capital in agriculture. In: EsS Web of Conferences Vol. 254, p. 10024
  8. Oppert, M., Keeffe, V., Bensens, M., Grecuc, A., Cropleya, D. (2023). The value of Creativity. Ascaping revive, Journal of Creativity/ vol. 533/1, 1-9
  9. Pešić, M. (2024). Due Diligence kao kritički korak poslovnog odlučivanja , Ekonomist, 2 (3), 45-56, https:// doi: 10.45793/EKONOMIST3.2.3P
  10. Prdić, N. (2023). Međuzavisnost rentabilnosti i likvidnosti u cilju povećanja efikasnosti preduzeća, Ekonomist, 2 (2), 41-48, https:doi.10.46793/EKONOMIST2.2.5
  11. Prdić, N. (2015). Model društvenog marketinga u javnom sektoru [Social marketing model in the public sector]. Kultura polisa, 12(27), 429–443. Retrieved from https://kpolisa.com/index.php/kp/article/view/1053
  12. Prdić, M. (2024). Pravni aspekti zaštite ekonomskih interesa potrošača, Ekonomist, 2 (3), str. 81-90, https://doi:10.46793/EKONOMIST2.6P
  13. Usman, A., Yahaya, A. (2024). Executive Compensation and ESG, Performance, International Reviev of Economics & Finance, https://doi:10.28331/irse.v10i26