ПОСЛОВНО ПОНАШАЊЕ И ЊЕГОВ УТИЦАЈ НА ПРАВНИ И ЕКОНОМСКИ СТАТУС ПРЕДУЗЕЋА

Ekonomist 2 (2025) (93-111 str.)

 

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Михајло Прдић

 

Download Full Pdf                 Download Full Pdf (ENG) 

DOI: https://doi.org/10.46793/EKONOMIST4.2.4P

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Аутор овог рада жели да утврди улогу пословног понашања (етике), заснованог на управљању људским ресурсима, али и на активностима које доприносе правним и економским чиниоцома од значаја за пословни статус. Циљ рада је направити преглед сазнања о значају пословног понашања и интелектуалног капитала у постизању економских и комуникационих активности које ће допринети правној друштвеној одрживости. У раду је представљен преглед стручне и научне литературе и изведено теоријско разматрање статуса и конкурентности. Претходна истраживања потврдила су значај људских ресурса, организационог и потрошачког модела пословања и њихову повезаност са успехом на тржишту. Такође су потврђени процеси трансформације предузећа са правног и привредног становишта према моделу технолошког пословања и дигиталног маркетинга у концепту савременог управљања.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

пословно понашање и етика, правни и економски статус, друштвена одговорност, конкурентност, купци

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:

  1. Akbar, A., Salam, M., Arsyad, M., Rahmadanih, R. (2023). A study of human capital on institutional system of horticultural agribusiness. In E3S Web of conferences, 373, 0p.04007. EDP Sciences
  2. Cvetković, M., Đorđević, V., Simonović, Z. (2025). Influence of human capital on company performance, Еkonomika, vol. 71, No 1, p. 45-53, https://doi: 10.5937/ekonomika2502045C
  3. Evropska komisija (2021). Evropski pristup umetničkoj inteligenciji, доступно на: https://digital-strategy.ec.europa.eu, приступљено 10.2.2025
  4. Ilukena, M., Chowa, T., Haabazoka, L. (2024). Effector Relational Capital, Structural Capital, and Human Capital on the Performance of Insurance Brokers in Zambia. In: Ecological Footprint of the Modern Economy and the Ways to Reduce It: The Role of Leading Technologies and Responsible Innovations, 399-404. Springer
  5. Kostić, S. (2022). Istraživanje uticaja marketinga na društvenim mrežama na lojalnost potrošača brendu u Republici Srbiji, Ekonomist, 1 (1), str. 55-64. preuzeto 23.1.2023, https://ekonomist.org.rs.
  6. Орловић, С., Рајић, Н. (2022). Консултације централних и локалних органа у области финансија у Србији, Зборник радова Правног факултета, Нови Сад, LV, бр. 1, стр 113-128, https://doi.10.5937/zrpfns55-31074
  7. Odinokova, T., Dvoryadkina, E., Istomina, N.(2021). Comprehensive insurance protection of human capital in agriculture. In: EsS Web of Conferences Vol. 254, p. 10024
  8. Oppert, M., Keeffe, V., Bensens, M., Grecuc, A., Cropleya, D. (2023). The value of Creativity. Ascaping revive, Journal of Creativity/ vol. 533/1, 1-9
  9. Pešić, M. (2024). Due Diligence kao kritički korak poslovnog odlučivanja , Еkonomist, 2 (3), 45-56, https:// doi: 10.45793/EKONOMIST3.2.3P
  10. Прдић, Н. (2023). Међузависност рентабилности и ликвидности у циљу повећања ефикасности предузећа, Економист, 2 (2), 41-48, https:doi.10.46793/EKONOMIST2.2.5
  11. Prdić, N. (2015). Model društvenog marketinga u javnom sektoru [Social marketing model in the public sector]. Kultura polisa, 12(27), 429–443. Retrieved from https://kpolisa.com/index.php/kp/article/view/1053
  12. Прдић, М. (2024). Правни аспекти заштите економских интереса потрошача, Економист, 2 (3), стр. 81-90, https://doi:10.46793/EKONOMIST2.6P
  13. Usman, A., Yahaya, A. (2024). Executive Compensation and ESG, Performance, International Reviev of Economics & Finance, https://doi:10.28331/irse.v10i26