Ekonomist 2 (2025) (93-111 str.)
AUTHOR(S) / АУТОР(И): Михајло Прдић
Download Full Pdf
Download Full Pdf (ENG) 
DOI: https://doi.org/10.46793/EKONOMIST4.2.4P
ABSTRACT / САЖЕТАК:
Аутор овог рада жели да утврди улогу пословног понашања (етике), заснованог на управљању људским ресурсима, али и на активностима које доприносе правним и економским чиниоцома од значаја за пословни статус. Циљ рада је направити преглед сазнања о значају пословног понашања и интелектуалног капитала у постизању економских и комуникационих активности које ће допринети правној друштвеној одрживости. У раду је представљен преглед стручне и научне литературе и изведено теоријско разматрање статуса и конкурентности. Претходна истраживања потврдила су значај људских ресурса, организационог и потрошачког модела пословања и њихову повезаност са успехом на тржишту. Такође су потврђени процеси трансформације предузећа са правног и привредног становишта према моделу технолошког пословања и дигиталног маркетинга у концепту савременог управљања.
KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:
пословно понашање и етика, правни и економски статус, друштвена одговорност, конкурентност, купци
REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:
- Akbar, A., Salam, M., Arsyad, M., Rahmadanih, R. (2023). A study of human capital on institutional system of horticultural agribusiness. In E3S Web of conferences, 373, 0p.04007. EDP Sciences
- Cvetković, M., Đorđević, V., Simonović, Z. (2025). Influence of human capital on company performance, Еkonomika, vol. 71, No 1, p. 45-53, https://doi: 10.5937/ekonomika2502045C
- Evropska komisija (2021). Evropski pristup umetničkoj inteligenciji, доступно на: https://digital-strategy.ec.europa.eu, приступљено 10.2.2025
- Ilukena, M., Chowa, T., Haabazoka, L. (2024). Effector Relational Capital, Structural Capital, and Human Capital on the Performance of Insurance Brokers in Zambia. In: Ecological Footprint of the Modern Economy and the Ways to Reduce It: The Role of Leading Technologies and Responsible Innovations, 399-404. Springer
- Kostić, S. (2022). Istraživanje uticaja marketinga na društvenim mrežama na lojalnost potrošača brendu u Republici Srbiji, Ekonomist, 1 (1), str. 55-64. preuzeto 23.1.2023, https://ekonomist.org.rs.
- Орловић, С., Рајић, Н. (2022). Консултације централних и локалних органа у области финансија у Србији, Зборник радова Правног факултета, Нови Сад, LV, бр. 1, стр 113-128, https://doi.10.5937/zrpfns55-31074
- Odinokova, T., Dvoryadkina, E., Istomina, N.(2021). Comprehensive insurance protection of human capital in agriculture. In: EsS Web of Conferences Vol. 254, p. 10024
- Oppert, M., Keeffe, V., Bensens, M., Grecuc, A., Cropleya, D. (2023). The value of Creativity. Ascaping revive, Journal of Creativity/ vol. 533/1, 1-9
- Pešić, M. (2024). Due Diligence kao kritički korak poslovnog odlučivanja , Еkonomist, 2 (3), 45-56, https:// doi: 10.45793/EKONOMIST3.2.3P
- Прдић, Н. (2023). Међузависност рентабилности и ликвидности у циљу повећања ефикасности предузећа, Економист, 2 (2), 41-48, https:doi.10.46793/EKONOMIST2.2.5
- Prdić, N. (2015). Model društvenog marketinga u javnom sektoru [Social marketing model in the public sector]. Kultura polisa, 12(27), 429–443. Retrieved from https://kpolisa.com/index.php/kp/article/view/1053
- Прдић, М. (2024). Правни аспекти заштите економских интереса потрошача, Економист, 2 (3), стр. 81-90, https://doi:10.46793/EKONOMIST2.6P
- Usman, A., Yahaya, A. (2024). Executive Compensation and ESG, Performance, International Reviev of Economics & Finance, https://doi:10.28331/irse.v10i26
