Шумадијски анали 11 (2021) (стр.176-188)
АУТОР(И) / AUTHOR(S): Владимир Веселиновић
Е-АДРЕСА / E-MAIL:
DOI: 10.46793/SAnali17.11.176V
САЖЕТАК / ABSTRACT:
Средином XIX века у Крагујевцу је почела са радом Тополивница. Производња топова, каписли, ручних бомби, пушака и пиштоља обележило је првих пола века постојања фабрике. Први теретни и путнички аутомобили су у Крагујевац стигли у првој деценији XX века, аутомобилска команда српске војске је формирана 1915. године уз присуство око 250 возила на стању у том тренутку. У периоду између два рата обновљени су погони и до средине тридесетих на улицама појавило стотинак возила. После монтаже„шевролет“ камиона за војску 1940. и „вилис“ џипова 1953. године, прави развој ауто– индустрије настаје потписивањем лиценцног Уговора са „Фијатом”, што је пар година касније довело до почетка производње аутомобила XX века у Југославији – популарног „фиће” и масовне моторизације на овим просторима.
КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:
аутомобил, камион, Крагујевац, тополивница, производња, „фића”.