Godišnjak Međunarodne filozofske škole Feliks Romulijana, Br.2 [84–90]
AUTHOR(S) / AUTOR(I): Milanko Govedarica 
Download Full Pdf 
DOI: 10.46793/FelixR25.084G
ABSTRACT / SAŽETAK:
U radu se razmatra onlajn ili virtuelna komunikacija, komunikacija putem digitalnih medija, kao jedan od ključnih aspekata invazije digitalnosti u savremenom svetu. Autor najpre izlaže uvid o tome da je razmena slika ili predstava o stvarima, tj. virtuelna razmena, postala glavni ekonomski sadržaj današnjeg društva. Zatim objašnjava da su pojava i ubrzani razvoj digitalnih medija doveli do hipertrofije virtuelnosti, do predominacije zajedničkih predstava o stvarima nad samim stvarima ili činjenicama. Kao ključne karakteristike digitalizovane virtuelne komunikacije analiziraju se: (1) magična autoreferentnost medijskih slika, (2) društvena umreženost, (3) forma binarnog testa i (4) kompulsivna zavodljivost. Na kraju, autor iz ove analize izvodi zaključke o privlačnim i odbojnim stranama čovekove simbioze sa digitalnom tehnikom, o tehnofiliji i tehnofobiji u digitalnoj eri.
KEYWORDS / KLJUČNE REČI:
digitalnost, virtuelno, novi mediji, autoreferentnost, internet, binarnost, tehnofilija, tehnofobija.
REFERENCES / LITERATURA:
- Bodrijar, Žan (1991). Simbolička razmena i smrt (Gornji Milanovac: Dečije novine).
- Castells, Manuel (2001). The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business and Society (Oxford: Oxford University Press).
- Crnobrnja, Stanko (2014). Novi mediji i društvene mreže (Beograd: Univerzitet Singidunum).
- Debor, Gi (2003). Društvo spektakla (Beograd: Anarhija/blok 45).
- Fuchs, Christian (2008). Internet and Society: Social Theory in the Information Age (New York: Routledge).
- ržinić, Marina (1998). U redu za virtuelni kruh (Zagreb: Meander).
- Kastels, Manuel (2014). Moć komunikacije (Beograd: Klio).
- McLuhan, Marshall (2008). Razumijevanje medija. Mediji kao čovjekovi produžeci (Zagreb: olden marketing – Tehnička knjiga).
- Terkl, Šeri (2011). Sami zajedno: zašto očekujemo više od tehnologije nego jedni od drugih (Beograd: Klio).