Годишњак Међународне филозофске школе Феликс Ромулијана, Бр.2 [84–90]
AUTHOR(S) / АУТОР(И): Миланко Говедарица 
Download Full Pdf 
DOI: 10.46793/FelixR25.084G
ABSTRACT / САЖЕТАК:
У раду се разматра онлајн или виртуелна комуникација, комуникација путем дигиталних медијa, као један од кључних аспеката инвазије дигиталности у савременом свету. Аутор најпре излаже увид о томе да је размена слика или представа о стварима, тј. виртуелна размена, постала главни економски садржај данашњег друштва. Затим објашњава да су појава и убрзани развој дигиталних медија довели до хипертрофије виртуелности, до предоминације заједничких представа о стварима над самим стварима или чињеницама. Као кључне карактеристике дигитализоване виртуелне комуникације анализирају се: (1) магична аутореферентност медијских слика, (2) друштвена умреженост, (3) форма бинарног теста и (4) компулсивна заводљивост. На крају, аутор из ове анализе изводи закључке о привлачним и одбојним странама човекове симбиозе са дигиталном техником, о технофилији и технофобији у дигиталној ери.
KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:
дигиталност, виртуелно, нови медији, аутореферентност, интернет, бинарност, технофилија, технофобија.
REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:
- Бодријар, Жан (1991). Симболичка размена и смрт (Горњи Милановац: Дечије новине).
- Castells, Manuel (2001). The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business and Society (Oxford: Oxford University Press).
- Црнобрња, Станко (2014). Нови медији и друштвене мреже (Београд: Универзитет Сингидунум).
- Дебор, Ги (2003). Друштво спектакла (Београд: Анархија/блок 45).
- Fuchs, Christian (2008). Internet and Society: Social Theory in the Information Age (New York: Routledge).
- ržinić, Marina (1998). U redu za virtuelni kruh (Zagreb: Meander).
- Кастелс, Мануел (2014). Моћ комуникације (Београд: Клио).
- McLuhan, Marshall (2008). Razumijevanje medija. Mediji kao čovjekovi produžeci (Zagreb: olden marketing – Tehnička knjiga).
- Теркл, Шери (2011). Сами заједно: зашто очекујемо више од технологије него једни од других (Београд: Клио).