ОРГАНИЗОВАНИ ДОГАЂАЈИ У ФУНКЦИЈИ ПРОМОЦИЈЕ ПИЈАЦА

Ekonomist 1 (2023) (25-34)

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Недељко Прдић

E-MAIL: nedeljko.prdic021@gmail.com

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/EKONOMIST2.1.3

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Очекивања корисника пијаца у савременом добу темеље се на традицији и положају пијаца у савременом свету. Пословање пијаца представља изазов због чега оне морају да уводе иновације у пословању и маркетинг комуницирању како би парирале озбиљној конкуренцији а самим тим постале појединачни и шири друштвени избор. Организовање посебних продајних и промотивних догађаја управо су један од видова задовољења потреба корисника што је и циљ овог рада. Тржишно пословање пијаца је у континуираном изазову па је сврха овог истраживања примена иновација у пословању организовањем догађаја који ће утицати на пословање пијаца на тржишту и прилагодити их потребама корисника.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

организовани догађаји, промоција пијаца, корисници

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА: 

  1. Ахметагић, Д., Петковић, И., Родић, Ј. (2022). Иновативност земаља према глобалном индексу иновативности, Економист 2 (1), стр. 24-34. преузето 8.2.2023, https://ekonomist.org.rs.
  2. Gazdić, D., & Nađ, D. (2022). Analiza lanca snabdevanja u agrobiznisu u cilju unapređenja konkurentnosti, Ekonomist, 2 (1), 35-46. preuzeto 23.2.2023, https://ekonomist.org.rs.
  3. Hji, K. (2021). E-commerce development in rural and remote areas of BRICS Countries, Journal of Integrative Agriculture, Vol. 20, No4, pp. 979-997.
  4. Hosseini M., Abdolvand N., Harandi S. R. (2022). Two dimensional analysis of customer behavior in traditional and electronic nanking, Digital Business, V. 2, No 2. Lemon, K.,Verhoef, P.C. (2016). Understanding customer experience throughout the customer journey. Journal of Marketing, 80 (6), pp. 69-96.
  5. Kostić, S. (2022). Istraživanje uticaja marketing ana društvenim mrežama na lojalnost potrošača brendu u Republici Srbiji, Ekonomist, 1 (1), str. 55-64, preuzeto 23. 2. 2023 od https://ekonomist.org.rs.
  6. Kim, D., Cavusgil, S., Cavusgil, E. (2013). Does IT alignment between supply chain partners enhance customer value creation? An empirical investigation. Industrial Marketing Management, 42, pp. 880-889.
  7. Остојић,А., Дринић, Љ., Мирјанић,С., Вашко, Ж., Роквић, Г., Мрдаљ В., Фигурек, А. (2013). Промет пољопривредних производа на зеленим и сточним пијацама у Републици Српској, Агрознање, V. 14, БР. 4, стр. 523-533. DOI: 10.7251/AGRSR1304523O.
  8. Payne, E., Peltier J., Barger, V. (2017). Omni-channel marketing, integrated marketing, communications and consumer engagement. Journal of Research in Interactive Marketing, 11 (2), pp. 185-197.
  9. Perez-Vega, R., Kaartemo, V., Lages, C R., Razavi, N B., Mannist, J. (2021). Reshaping the contexts of online customer engagement behavior via artificial intelligence: A conceptual frameworg, Journal of Business Research, Vol. 129, pp. 902-910.
  10. Прдић, И., Прдић, Н. (2022). Бенчмаркин анализа пословања пијаца у Републици Србији, Економист, 1 (2), стр. 47-56, преузето 23. 1. 2023 од https://ekonomist.org.rs.
  11. Прдић, Н., Прдић, И. (2022). Мобилни уређаји у функцији продаје на пијаци, Економист, 1 (1), стр. 7-15, преузето 28. 1. 2023 од https://ekonomist.org.rs.
  12. Prdić, N., Prdić, I. (2021). Značaj pijaca na globalnom tržištu, XV Međunarodni simpozijum “Tranzicija u 21. Veku”, Palić, 21-24.Oktobar, str. 177-187.
  13. Prdić, N., Kostić, S. (2022). Poslovanje pijaca u kriznim situacijama sa posebnim osvrtom na komunikaciju sa potrošačima i javnošću, Akcionarstvo, V.28, No 1, pp. 63-78.
  14. 14. Прдић, Н., (2022). Дигитализација и фискализација пијаца у Републици Србији, Економист, 1 (2), стр. 01-12, преузето 23. 2. 2023 од https://ekonomist.org.rs.
  15. 15. Прдић, Н. (2021). Најлон Пијаца – Традиционална Институција Трговине и Друштвених Кретања.KULTURA POLISA18(46), 267–280. https://doi.org/10.51738/Kpolisa2021.18.3r.4.02
  16. 16. Petrović, M.D., Ledesma, E., Morales, A., Radovanović, M.M., Denda, S. (2021): The Analysis of Local Marketplace Business on the Selected Urban Case-Problems and Perspectives, Sustainability 2021, 13, 3446. https://doi.org/10.3390/su13063446.
  17. Cerjak, M.,Siljan, D (2017). Prva eko tržnica u Hrvatskoj – zadovoljstvo proizvođača i kupaca, Agroeconomia Croatica V. 7. No1, str. 88-97.
  18. Wang, E., An, N., Geng, H., Gao, Z., Kiprop E.,(2021). Consummers willingness to pay for ethical consumption initiatives on e-commerce platforms, Journal of Integrative Agriculture, Vol. 20, No4. Pp 1012-1020.
  19. Wirtz, B.W., Pistoia, A., Ullrich, S., Gottel, V. (2016). Business Models: Origin, Development and Future Research Perspectives. Long Range Planning, 49 (1), pp. 36-54.
  20. Zarić, V., Kovačević, D., Jovanović, V., (2016). Direktni marketing poljoprivrednih proizvoda u Republici Srbiji – mogućnosti i ograničenja, Ekonomske ideje i praksa, br. 21 jun 2016, str. 59-76.
Интернет извори
  1. http:// www.nocnibazar.rs, приступљено 5.4.2023
  2. http:// www.nstrznica.co.rs, приступљено 21.3.2023
  3. http:// www.bgpijace.rs, приступљено 12.4.2023
  4. http:// www.bgpijace.rs, приступљено. 22.3.2023