ULOGA BUDŽETA U FINANSIRANJU SISTEMA ODBRANE REPUBLIKE SRBIJE

Ekonomist 1 (2022) (16-28)

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Milan Mihajlović, Savić Aleksandar

E-MAIL: milan.mih83@gmail.com

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/EKONOMIST1.1.2

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Odbrana je jedan od prioritetnih zadataka države. Republika Srbija svoju politiku odbrane i bezbednosti usmerava u procesu saradnje sa drugim međunarodnim subjektima, radi izgradnje globalne, regionalne i nacionalne bezbednosti. Politiku odbrane planira i utvrđuje država, a najznačajniji deo sistema odbrane, koji će biti predmet analize u ovom radu je Ministarstvo odbrane, odnosno Vojska Srbije koja je nosilac ciljeva i zadataka politike odbrane na realizaciji odbrambenih aktivnosti.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

budžet, finansiranje, sistem odbrane

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:

  1. Anđelić, D. & Majstorović, A. (2016). Modeli knjigovodstva u računovodstvenom sistemu. Akcionarstvo, 22(1), 5-20
  2. Bresnahan, J. & Caitlyn, E. (2019). Congress strikes stopgap funding deal, postpones border wall fight, Politico, https://www.politico.com/news /2019/11/18/government-fundingthursdayshutdown-approaches-071344.
  3. Brown, D. (2019). NDAA hung up over wall, Space Force, Politico, Morning Defense, https://www.politico.com/newsletters/morning-defense/2019/11/22/ ndaa-hung-up-over-wall-space-force-782889.
  4. Bulanov, K., & Lomskaya, T. (2018). Experts called illegal the high share of secret budget expenditures. Available at: https://https://www.vedomosti .ru/economics/articles/2018/10/17/783943-dolyu
  5. Cheberyako, O., & Varnalii, Z. (2017). Financial prerequisites and assessment of defense under the conditions of Russian-Ukrainian hybrid war. Scientific newsletter of Polissya. Chernihiv, №4, 143 – 149.
  6. Cheberyako, O. (2017). Financial support of Ukraine›s defense as a basis of national security in the conditions of armed aggression of the Russian Federation. Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky, №5, рart 2, 49-58.
  7. David L. Norquist to Chief Management Officer of the DoD et al. (2019). “Defense-Wide Review” memorandum, https://insidedefense.com/sites/ insidedefense.com/files/documents/2019/aug/08052019_dw.pdf.
  8. Egisman, V. (2020). „The US defense budget for 2020: what does Washington plan for Russia?. Available at: https://www.golos-ameriki.ru/a/us-defence-budget-2020-russia/5217239.html
  9. Đorđević, S. & Mitić, N. (2020). Alternativni računovodstveni postupci, kreativno računovodstvo i lažno finansijsko izveštavanje. Oditor, 6(2), 21-37.
  10. Kostić, R., Mihajlović, M. (2021). Poreski jaz kao posledica nenaplaćenih poreskih obaveza. Kultura polisa, 18(45), 375-385 https://doi.org/10.51738/Kpolisa2021.18.2r.5.04
  11. Kostić, R. (2020). Revizija ostvarivanja ciljeva budžetskih programa. Održivi razvoj, 2(1), 41-52.
  12. Knežević, M., Nikolić, S., Neševski, A. (2021). Kontrola budžeta u funkciji civilne demokratske kontrole vojske u Republici Srbiji. Vojno delo, 73(3), 103-120
  13. Majstorović, A., Tasić, S. & Jovićević, P. (2020). Usmerenja za modeliranje sistema interne budžetske revizije. Akcionarstvo, 26(1), 49-63
  14. Mattis, J. (2018). Summary of the 2018 National Defense Strategy of the United States DoD, 6, https://dod.defense.gov/Portals/1/Documents/pubs/2018-National-Defense-Strategy-Summary.pdf
  15. Prdić, N. (2018). Efikasnost upravljanja investicijama. Kultura polisa, 15(37), 371-383
  16. Mark T. Esper to Chief Management Office of the DoD et al. (2020). Department of Defense Reform Focus in 2020 memorandum, https://federalne wsnework.com/wpcontent/uploads/2020/01/010620_esper_2020_reforms_memo.pdf
  17. National defense budget estimates for FY 2020. Available at: https://comptroller.defense.gov/Portals/45/Documents/defbudget/fy2020/FY20_Green_Book.pdf
  18. Radičić, M. & Raičević, B. (2011). Javne finansije: teorija i praksa. Subotica: Ekonomski fakultet.
  19. Ristić, K, Miljković, Lj. & Milunović, M. (2021). Investment in the banking sector as a basis for money laundering. Akcionarstvo, 27(1), 55-70
  20. Ustav Republike Srbije, Službeni glasnik RS, broj 98/006
  21. Vidović, N. & Joldić, N. (2018). Primena standarda na balansiranje hartija od vrednosti. Vojno delo, 70(6), 282-296.
  22. Vukša, S., Anđelić, D. & Milojević, I. (2020). Analiza kao osnova održivosti poslovanja. Održivi razvoj, 2(1), 53-72.
  23. Vidović, N. & Duin, D.. (2018). Primena standarda u bilansiranju hartija od vrednosti u javnom sektoru. Oditor, 4(1), 104-118.
  24. Vukosavljević, D., Kaputo, J., Tešić, A., & Vukosavljević, D. (2021). Makroekonomsko okruženje i javni sektor – mesto i uloga. Oditor, 7(3), 37-50. https://doi.org/10.5937/Oditor2103037V
  25. Zakon o budžetskom sistemu, „Službeni glasnik RS“, br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 – ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 – dr. zakon, 103/15, 99/16 i 113/17.