RAZVOJ STAVOVA UČENIKA PREMA MULTIKULTURALNOSTI U NASTAVI MATERNJEG JEZIKA I ISTORIJE

Susreti pedagoga (2025) (103-106 str.)

AUTOR(I) / AUTHOR(S):Radovan M. Antonijević

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/Susr.ped2025.103A

SAŽETAK / ABSTRACT:

U okviru procesa obrazovanja i vaspitanja, oblast multikulturnog obrazovanja može da predstavlja jedan od značajnih kohezionih činilaca razvoja i unapređenja ključnih vrednosti društva, čije su osnovne odlike multietničnost i multikulturalnost zasnovana na multietičnosti. Efekti ostvarenih ishoda u oblasti multikulturnog obrazovanja ogledaju se i kroz nivo i kvalitet razvijenosti stavova kod učenika prema multikulturalnosti i prema osnovnim vrednostima ovog složenog društvenog fenomena. U oblasti multikulturnog obrazovanja javljaju se i sadržaji koji predstavljaju osnovu razvoja kulturnog identiteta individue, ali i posebnog dela tog identiteta, koji predstavlja stavove same individue prema multikulturalnosti. Pojedini sadržaji nastave predmeta Srpski jezik i književnost (kao maternji jezik) i predmeta Istorije mogu potencijalno i stvarno poslužiti kao dobra osnova za razvoj stavova kod učenika prema multikulturalnosti, i u osnovnoj i u srednjoj školi.

KLJUČNE REČI / KEYWORDS:

multikulturno obrazovanje, nastava maternjeg jezika, nastava istorije, razvoj stavova prema multikulturalnosti.

PROJEKAT / ACKNOWLEDGEMENT:

LITERATURA / REFERENCES: