Susreti pedagoga (2025) (103-106 стр.)
АУТОР(И) / AUTHOR(S):Radovan M. Antonijević 
Download Full Pdf 
DOI: 10.46793/Susr.ped2025.103A
САЖЕТАК / ABSTRACT:
U okviru procesa obrazovanja i vaspitanja, oblast multikulturnog obrazovanja može da predstavlja jedan od značajnih kohezionih činilaca razvoja i unapređenja ključnih vrednosti društva, čije su osnovne odlike multietničnost i multikulturalnost zasnovana na multietičnosti. Efekti ostvarenih ishoda u oblasti multikulturnog obrazovanja ogledaju se i kroz nivo i kvalitet razvijenosti stavova kod učenika prema multikulturalnosti i prema osnovnim vrednostima ovog složenog društvenog fenomena. U oblasti multikulturnog obrazovanja javljaju se i sadržaji koji predstavljaju osnovu razvoja kulturnog identiteta individue, ali i posebnog dela tog identiteta, koji predstavlja stavove same individue prema multikulturalnosti. Pojedini sadržaji nastave predmeta Srpski jezik i književnost (kao maternji jezik) i predmeta Istorije mogu potencijalno i stvarno poslužiti kao dobra osnova za razvoj stavova kod učenika prema multikulturalnosti, i u osnovnoj i u srednjoj školi.
КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:
multikulturno obrazovanje, nastava maternjeg jezika, nastava istorije, razvoj stavova prema multikulturalnosti.
ПРОЈЕКАТ / ACKNOWLEDGEMENT:
ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:
- Bennett, G. (2023). The benefits of teaching History in schools. Retrieved from https://www.linkedin.com/pulse/importance-teaching-history-schools-george-bennett-2e/.
- Dolby, N. (2012). Rethinking multicultural education for the next generation. Routledge.
- Đurišić-Bojanović, M. (2006). Stavovi mladih prema multikulturalnosti i prihvatanje pluraliteta ideja. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 38(2), 430–444. https://doi.org/10.2298/ZIPI0602430D
- Farzand, M. (2023). Multiculturalism in literature: A tapestry of diverse narratives. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/374701919_Multiculturalism_in_Literature_A_Tapestry_of_Diverse_Narratives.
- Feinberg, W. (1996). The goals of multicultural education: A critical re-evaluation. Philosophy of Education.
- Gans, C. (2003). The limits of nationalism. Cambridge University Press.
- Perunović Samardžić, J. (2013). Ka multikulturalnom obrazovanju – smisao, vrijednost i njegovanje multikulturalnosti u školama danas. Norma, 18(1), 79–96.
- Sharma, S. (2005). Multicultural education: Teachers perceptions and preparation. Journal of College Teaching & Learning, 5(2), 53–64. https://doi.org/10.19030/tlc.v2i5.1825
- Verkuyten, M., & Thijs, J. (2013). Multicultural education and inter-ethnic attitudes. European Psychologist, 18(3). https://doi.org/10.1027/1016–9040/a000152
- Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja (2023). Službeni glasnik Republike Srbije.
