Studentska percepcija upotrebe informaciono-komunikacionihtehnologijau nastavi engleskog jezika struke

Filološki vidici 3 (2024) [pp. 81-99]    

AUTHOR(S) / AUTOR(I): Katarina Lazić, Dragana Ilić, Danijela Đorđević

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/Fil.Vidici3.081L

ABSTRACT / SAŽETAK:

Predmet ovog rada je percepcija upotrebe informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) u nastavi engleskog jezika struke (EJS) iz ugla studenata koji su pohađali nastavu na Šumarskom i Poljoprivrednom fakultetu Univerziteta u Beogradu tokom akademske 2023/24. godine. U istraživanju je učestvovalo 48 ispitanika, koji su anketirani onlajn upitnikom. Analiza odgovora na Likertovoj skali pomoću Pirsonovog koeficijenta otkriva korelaciju između odsustva želje studenata da koriste IKT u nastavi i njihovog uverenja da su većina oblika primene IKT i mašina dosadni, kao i da su IKT pogodne samo za veoma pametne studente. Nasuprot tome, studenti koji žele da koriste IKT ih uglavnom smatraju zanimljivim, a obuku nastavnog osoblja i studenata za upotrebu ovih tehnologija važnom i potrebnom, dok takođe prepoznaju značaj IKT za nastavu, i uživaju u otkrivanju novih IKT mogućnosti. Isti studenti su u manjoj meri spremni da se učlane u klub za učenje EJS pomoću IKT i kasnije koriste ove tehnologije u poslu. Osim toga, ujednačene ocene tvrdnji koje pripisuju bolje poznavanje i korišćenje IKT studentima određenog pola ukazuju na mišljenje studenata da pol pri tome nema bitnog uticaja. U završnom delu rada diskutuju se pedagoške implikacije rezultata i potencijal primene nalaza u nastavi engleskog jezika struke na fakultetima.

KEYWORDS / KLJUČNE REČI:

informaciono-komunikacione tehnologije, engleski jezik struke, studentska percepcija, univerzitetska nastava, onlajn anketa

ACKNOWLEDGEMENT / PROJEKAT:

Ovde prikazani rezultati predstavljaju rezultat istraživanja podržanog od strane Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija RS po Ugovoru o finansiranju naučnoistraživačkog rada zaposlenih u nastavi na akreditovanim visokoškolskim ustanovama u 2024. godini br. 451-03-65/2024-03/ 200169 (prvi i drugi autor) i ugovora br. 451-03-65/2024-03/200116 (treći autor).

REFERENCES / LITERATURA: