INTERNET PROSTOR – NEISCRPNI IZVOR ZA UČENJE STRANIH JEZIKA

УМЕТНОСТ ВАСПИТАЊА И ОБРАЗОВАЊА У СВЕТУ КОЈИ СЕ МЕЊА (2025) [pp. 314-326]   

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Александра Гојков Рајић, Маријана Папрић

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/ArtEd25.327GR

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Brzi razvoj informacionih tehnologija u vremenu koje se menja otvara niz novih mogućnosti u sferi obrazovanja, uključujući i nastavu stranih jezika. U tom smislu u radu se istražuju mogućnosti primene interneta u nastavi nemačkog i ruskog jezika kao stranog. Daje se pregled relevantnih internet izvora za učenje i poučavanje pomenutih jezika, analizira se kvalitet ponuđenih sadržaja i vrši njihova klasifikacija prema tipu građe, načinu prezentacije i pristupu u usvajanju jezičkog i govornog materijala. Cilj rada je da se ukaže na brojne mogućnosti koje internet izvori pružaju za razvijanje i usavršavanje jezičkih veština, da se ponude instrukcije za selekciju ponuđenih materijala, kao i da se na konkretnim primerima pokaže kako se internet sadržaji na kreativan način mogu koristiti na nastavnom času i van njega.
U radu se primenjuju deskriptivna, analitička i komparativna metoda. Deskriptivna i analitička metoda koriste se pri opisu, proceni kvaliteta i klasifikaciji internet građe, dok se pri upoređivanju rezultata analize nemačkih i ruskih izvora koristi komparativna metoda. Rezultati istraživanja ističu prednosti i ukazuju na izvesna ograničenja u primeni interneta u nastavi stranih jezika, nude preporuke za odabir internet građe, kao i instrukcije za rad sa odabranim jezičkim materijalom na konkretnim primerima.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

internet izvori, strani jezici, nemački jezik, ruski jezik

ACKNOWLEDGEMENT / ПРОЈЕКАТ:

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:

  • Asrati͡an, N. M., Radionova, S. A. i T͡Syganova, E. B. (2022). Inoformat͡sionno-kommunikat͡sionnye tekhnologii v i͡azykovom obuchenii. Pedagogicheskoe obrazovanie, 3(8), 233–239.
  • Holec, H. (1981). Autonomy and foreign language learning. Oxford: Pergamon.
  • Joković, J. D. (2018). Rizici virtuelnog sveta za mlade i prevencija zavisnosti od interneta, Inovacije u nastavi, 31(4), 145–159. doi: 10.5937/inovacije1804145J
  • Little, D. (2004). Constructing a theory of learner autonomy: some steps along the way. Publications of the Faculty of Education in Oulu University.
  • Bagheri, N. (2018). Critical Thinking and Autonomy in Speaking Ability: A Case Study International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL) Volume 6, Issue 5, May 2018, PP 73–83 ISSN 2347-3126 (Print) & ISSN 2347-3134 (Online) http://dx.doi.org/10.20431/2347-3134.0605009.
  • Ân, S. (2022). Obučaûŝaâ internet-sreda kak faktor mobilʹnosti v usvoenii znanij po RKI. Nauka i škola, 6, 241–247. DOI: 10.31862/1819-463X-2022-6-241-247.
  • Evtûgina A. A. i Samojlova , T. I. (2018). Veb-sajty i mobilʹnye priloženiâ : obučenie russkomu âzyku kak inostrannomu. https://elar.rsvpu.ru/bitstream/123456789/30207/1/sprz_2018_7_11.pdf
  • Pisarʹ, N. (2021). Ispolʹzovanie socialʹnyh setej v kačestve instrumenta obučeniâ russkomu âzyku kak inostrannomu (na primere socseti «Vkontakte»). Vestnik pedagogičeskih nauk, 5, 203–211.
  • Ristić, M. R. (2019). Model digitalnog nastavnog okruženja za strani jezik struke. Inovacije u nastavi, 32(2), 106–121. https://doi.org/10.5937/inovacije1902106R
  • Stojanović, A. & Gojkov, G. (2024). Participativna epistemologija u didaktici – drugo izmenjeono i dopunjeno izdanje. Visoka strukovna vaspitačka i medicinska škola u Vršcu.
  • Shumskai͡a, S. A. (2015). Sposoby povyshenii͡a motivat͡sii uchastii͡a studentov v onlaĭn kursakh. In N. I. Almazova et al. (Eds.). Voprosy metodiki prepodavanii͡a v vuze, 4 (18), (pp. 166–172). Izdatelʹstvo politekhnicheskogo universiteta Sankt Peterburg.
  • Trapeznikova, O. A. (2023). Internet resursi za usavršavanje onlajn-nastave (na primeru časova ruskog jezika). U N. Blagojević i N. Tatar (ur.). Učenje u pandemiji – suma utisaka: tematski zbornik radova [Elektronski izvor] (str. 249–256). Filozofski fakultet Univerziteta u Nišu. https://izdanja.filfak.ni.ac.rs/zbornici/2023/ucenje-u-pandemiji–summa-utisaka
  • Vâzovskaâ, V. V., Danilevskaâ, T. A. i Trubčaninova, M. E. (2020). Internet-resursy v obučenii russkomu âzyku kak inostrannomu: ožidaniâ vs realʹnostʹ. Russian Language Studies, 18(1), 69–84. https://cyberleninka.ru/article/n/internet-resursy-v-obuchenii-russkomu-yazyku-kak-inostrannomu-ozhidaniya-vs-realnost
  • Vujović, A. (2019). Strani jezik struke i profesionalni razvoj vaspitača i učitelja. Inovacije u nastavi, 32(2), 80–90. doi:10.5937/inovacije1902080V