Samopoštovanje i akademska postignuća studenata u učenju engleskog jezika struke

Filološki vidici 3 (2024) [pp. 160-184]    

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Dragana Ilić, Katarina Lazić, Danijela Đorđević

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/Fil.Vidici3.160I

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Predmet ovog rada je ispitivanje uticaja samopoštovanja i samoprocene znanja studenata na njihova akademska postignuća u učenju engleskog jezika struke. Uzorak su činili studenti prve godine Poljoprivrednog i Šumarskog fakulteta Univerziteta u Beogradu (n=77). Prikupljanje podataka izvršeno je putem onlajn upitnika na Likertovoj skali, koji je procenjivao nivo samopoštovanja u kontekstu praćenja nastave, pripreme za testove i reagovanja na povratne informacije. Rezultati istraživanja ukazuju na statistički značajnu povezanost između samopoštovanja i ocena na ispitu. Ključni nalazi pokazuju da studenti sa većim samopoštovanjem lakše prate nastavu, aktivnije učestvuju u timskim aktivnostima i da su manje opterećeni percepcijom neuspeha. Ovo istraživanje naglašava potrebu za uvođenjem strategija koje podstiču samopoštovanje i pružaju podršku studentima sa nižim nivoom samopoštovanja, čime se može doprineti poboljšanju njihovog akademskog uspeha i kvalitetu nastave. Dodatno je istražen uticaj samoprocene znanja na akademska postignuća. Jednofaktorska analiza varijanse (ANOVA) pokazala je da studenti sa najvišim ocenama (9 i 10) svoje znanje engleskog ocenjuju bolje od onih sa srednjim (8) i nižim ocenama (6 i 7), dok razlika u samoproceni između grupa sa srednjim i nižim znanjem nije statistički značajna. Ovaj nalaz takođe sugeriše različite nivoe samopoštovanja među grupama i ističe važnost rada na povećanju samopoštovanja i motivacije uopšte kod studenata sa srednjim ocenama, kako bi se poboljšala njihova akademska postignuća

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

samopoštovanje, akademska postignuća, engleski jezik struke, Poljoprivredni fakultet, Šumarski fakultet

ACKNOWLEDGEMENT / ПРОЈЕКАТ:

Ovde prikazani rezultati predstavljaju rezultat istraživanja podržanog od strane Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija RS po Ugovoru o finansiranju naučnoistraživačkog rada zaposlenih u nastavi na akreditovanim visokoškolskim ustanovama u 2024. godini br. 451-03-65/2024-03/ 200169 (prvi i drugi autor) i ugovora br. 451-03-65/2024-03/200116 (treći autor).

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА: