Узданица XXII I (2025) (стр. 129-141)
АУТОР(И) / AUTHOR(S): Јована Г. Вилимоновић, Наташа М. Бакић Мирић
DOI: 10.46793/Uzdanica22.1.129V
САЖЕТАК / ABSTRACT:
У данашњем мултикултуралном свету, интеркултурална комуникација, односно комуникација људи из различитих култура, постала је једна од најважнијих компетенција. Стога се настава енглеског језика више не може сводити на подучавање искључиво лингвистичких вештина, без уважавања културе као виталне компоненте језика. Потреба да се у настави језика паралелно са лингвистичким вештинама ученици уче култури резултирала је настанком нове методе подучавања и учења енглеског језика која се заснива на интеркултуралном приступу и омогућава паралелно развијање лингвистичких вештина и стицање знања о култури. Међутим, њена имплементација није увек једноставна и може представљати тежак задатак за наставнике енглеског језика. У раду се анализирају конкретни кораци имплементације интеркултуралног приступа у наставу енглеског језика, као и план часова, са циљем да се ова метода што лакше и ефикасније примени у пракси.
КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:
настава енглеског језика, интеркултурална комуникација, интеркултурални приступ, наставници.
ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES:
- Alkarni (2022): A. M. Alqarni, Hofstede’s cultural dimensions in relation to learning behaviours and learning styles: A critical analysis of studies under different cultural and language learning environment, Journal of language and linguistic studies, 18(1), 721‒739.
- Bakić Mirić, Jevrić, Ratković Stevović (2023): N. Bakić Mirić, T. Jevrić, J. Ratković Stevović, Interkulturalni pristup u podučavanju engleskog jezika: prednosti i izazovi, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini, LIII(2), 97–112. Preuzeto 5. 12. 2024. sа https://doi.org/10.5937/zrffp53-33921.
- Bakić Mirić (2022): N. Bakić Mirić, From Second Language Learners to Intercultural Citizens: Intercultural Competence in the English Language Classroom, In: J. Toyota, I. Richards, B. Kovačević (Еds.), Second Language Learning and Cultural Acquisition: New Perspectives, Newcastle-upon-Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 80–91.
- Bruks (1960): N. Brooks, Language and language learning: Theory and practice, New York: Harcourt, Brace and Company.
- Bugarski (2002): R. Bugarski, Jezik i kultura, Beograd: Biblioteka XX vek.
- Bajram (1997): M. Byram, Teaching and Asessing Intercultural Communicative Competence, Revisited, Clevedon: Multilingual Matters ltd.
- Bajram (2020): M. Byram, Teaching and Asessing Intercultural Communicative Competence, Revisited, Clevedon: Multilingual Matters ltd.
- Korbet (2003): J. Corbett, An Intercultural Approach to English Language Teaching, Clevedon: Multilingual Matters ltd.
- Krozet (1996): C. Crozet, Teaching Verbal Interaction and Culture in the Language Classroom, Australian Review of Applied Linguistics, 19(2), 37–58.
- Krozet, Lidikot (2000): C. Crozet, A. J. Liddicoat, Teaching Culture as an Integrated part of Language: Implications for the Aims, Approaches and Pedagogies of Language Teaching, In: A. J. Liddicoat, C. Crozet (Eds.), Teaching Languages, Teaching Cultures, Melbourne: Language Australia, 1–18.
- Hofšted (2011): G. Hofstede, Dimenzionalizing Cultures: the Hofstede Model in Context, Online Reading in Psychology and Culture, 2(1), 1‒26.
- Džekson (2020): J. Jackson, Introducing Teaching Language and Intercultural Communication, London – New York: Routledge.
- Kramš (1999): C. Kramsch, Language and Culture (Oxford Introduction to Language Study), Oxford: Oxford University Press.
- Lidikot, Skarvino (2013): A. J. Liddicoat, A. Scarvino, Intercultural Teaching and Learning, Chichester: Wiley-Blackwell.
- Lidikot, Papademetre, Skarino, Kohler (2003): A. J. Liddicoat, L. Papademetre, L. Scarino, M. Kohler, Intercultural Language Learning, Canberra: DEST.
- Pek (1998): D. Peck, Teaching culture: beyond language, Yale: New Haven Teachers Institute Press.
- Ričards, Rodžers (2014): J. K. Richards, T. S. Rodgers, Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
- Samovar, Porter, MekDanijel, Roj (2017): L. A. Samovar, R. E. Porter, E. R. McDaniel, C. S. Roy, Communication Between Cultures, Boston: Cengage Learning.
- Vilimonović, Bakić Mirić (2024): J. Vilimonović, N. Bakić Mirić, Uticaj stereotipa na interkulturalnu komunikaciju, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini, LIV(1), 105–118. Preuzeto 5. 12. 2024. sa https://doi.org/10.5937/zrffp54-48293.