МЕТОДИЧКИ ПРИСТУП БАЈКАМА ДЕСАНКЕ МАКСИМОВИЋ У САВРЕМЕНОЈ НАСТАВИ

Зборник радова КЊИЖЕВНОСТ ЗА ДЕЦУ У НАУЦИ И НАСТАВИ, 2024 (стр. 339-351)

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Наташа Б. Станковић Шошо

 

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/KDNN23.339SS

ABSTRACT / САЖЕТАК:

Бајке Десанке Максимовић, једне од наших најзначајнијих списатељица за децу и младе, заступљене су у наставним програмима за млађе разреде основне школе већ неколико деценија. Уз „Бајку о лабуду”, Програм наставе и учења за други разред основне школе (2019) прописује да се, у оквиру домаће лектире, читају и тумаче три бајке по избору ученика („Сликарка Зима”, „Ако је веровати мојој баки”, „Прстен на морском дну”, „Бајка о трешњи”, „Како су пужу украли кућу”, „Чика Мраз”, „Божић Батини цртежи”, „Траве говоре бакиним гласом”, „Орашчићи- палчићи”, „Кћи вилиног коњица” и „Три патуљка”). У раду се сагледава заступљеност бајки Десанке Максимовић у школским читанкама и књигама домаће лектире за други разред основне школе, указује се на значај дидактичко-методичке апаратуре у њима и сугеришу могући приступи и облици рада током интерпретације бајки у савременој настави.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

ауторска бајка, наставни програм, школски уџбеници, наставна интерпретацијa

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРA

  • Бошковић-Стули (1983): M. Bošković-Stulli, Usmena književnost nekad i danas, Zagreb: Prosveta.
  • Милошевић-Ђорђевић (1971): Н. Милошевић Ђорђевић, Заједничка тематско-сижејна основа српскохрватских неисторијских епских песама и прозне традиције, Београд: Филолошки факултет.
  • Програм наставе и учења за други разред основне школе (2019): Београд: Службени гласник.
  • Станковић Шошо (2006): Н. Станковић Шошо, Топос пута у српској народној бајци, Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије.