Зборник радова КЊИЖЕВНОСТ ЗА ДЕЦУ У НАУЦИ И НАСТАВИ, 2024 (стр. 27-41)
AUTHOR(S) / АУТОР(И): Марина М. Петровић-Јилих
DOI: 10.46793/KDNN23.027PJ
ABSTRACT / САЖЕТАК:
Текстови књижевности за децу и омладину могу да одиграју важну улогу у социјализацији читања на страном језику: ослањајући се на животна искуства студената и студенткиња, они могу да пробуде интересовање за читање и допринесу стицању способности читања целовитих књига на страном језику, развоју нових стратегија читања и стицању дискурзивних, културних и друштвено- критичких комуникативних компетенција. Осим тога студенткиње и студенти као будући наставници и наставнице немачког језика би требало да буду подстакнути да књижевности (за децу и омладину) дају шансу у сопственој настави и да код својих ученика и ученица пробуде мотивацију за читање. Ово су уједно и циљеви описане наставе. Користећи аналитичке, продуктивне и позоришнопедагошке поступке у раду са текстовима за децу на предмету Немачка књижевност за децу и омладину у трећем семестру академске 2022/2023. године биће учињен покушај да се квалитативним методолошким приступом докаже (не)оствареност постављених циљева.
KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:
немачка књижевност, књижевност за децу, наставне методе, позоришна педагогија, књижевне компетенције, комуникативне компетенције, квалитативна методологија
REFERENCES / ЛИТЕРАТУРA
- Абрахам, Кепсер (2006): Ulf Abraham, Matthis Kepser, Literaturdidaktik Deutsch. Eine Einführung, Berlin: Erich Schmidt Verlag.
- Бредела, Деланој, Шуркамп (2004): Lothar Bredella, Erner Delanoy, Carola Suhrkamp, Einleitung: Literaturdidaktik im Dialog, In: L. Bredella, W. Delanoy, C. Suhrkamp (Eds.), Literaturdidaktik im Dialog (Giessener Beiträge zur Fremdsprachen- didaktik), Tübingen: Gunter Narr Verlag, 7–20.
- Буш (1865): Wilhelm Busch, Max und Moritz.
- Дарендорф (2004): Malte Dahrendorf, Überlegungen zur immanenten Didaktik und Pädagogik der Kinder- und Jugendliteratur, In: K. Richter, B. Hurrelmann (Eds.), Kinderliteratur im Unterricht. Theorien und Modelle im pädagogisch-didaktischen Kontext, Weinheim, München: Juventa, 11–26.
- Мајринг (2002): Philip Mayring, Einführung in die qualitative Sozialforschung. Eine Einleitung zum qualitativen Denken, Weinheim, Basel: Beltz Verlag.
- Нестлингер (1970): Christine Nästlinger, Die feuerrote Friederike, München: DTV.
- Пефген (1999): Elisabeth Paefgen, Einführung in die Literaturdidaktik, Stuttgart, Weimar: Metzler.
- Петровић-Јилих (2018): Марина Петровић-Јилих, Књижевност за децу и омладину и књижевни канон у матичној и интернационалној германистици, Наслеђе, 14(39), Крагујевац: Филолошко-уметнички факултет, 271‒279.
- Станеску, Барталис (2022): Mirona Stanescu, Kata-Szilvia Bartalis, Theater- stücke inszenieren!-Aber wie? Von der Idee zur Aufführung. Theaterpädagogisches Handbuch für (Theater)Lehrkräfte, Bukurest: Trei.
- Штајнхефел (2008): Andreas Steinhöfel, Rico, Oskar und die Tieferschatten, Hamburg: Carlsen Verlag.
- Хас (2003): Gerhard Haas, Kinder- und Jugendliteratur im Unterricht, In: G. Lange, K. Neumann, W. Ziesenis (Eds.), Taschenbuch des Deutschunterrichts. Band 2: Literaturdidaktik. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 721–737.
- Хас (2004): Gerhard Haas, Plädoyer für eine Kinder- und Jugendliteraturdidaktik vom Geschehnisfeld und den Figuren der erzählerischen Texte aus, In: K. Richter, Hurrelmann (Eds.), Kinderliteratur im Unterricht. Theorien und Modelle im päd- agogisch-didaktischen Kontext, Weinheim, München: Juventa, 35–44.
- Хурелман (2006): Bettina Hurrelmann, Kinder- und Jugendliteratur im Unter- richt, In: K. M. Bogdal, H. Korte (Eds.), Grundzüge der Literaturdidaktik, München: DTV, 134–146.
- Черни (2010): Gabriele Czerny, Theater – SAFARI. Praxismodelle für die Grund- schule, Braunschweig: Bildungshaus Schulbuchverlage.