Optimizacija performansi prikazivanja scena 3D gausovskog slaganja unaprijednim smanjenjem nivoa detalja na osnovu udaljenosti

IEEESTEC 17TH (2024), (pp. 379–382)

АУТОР / AUTHOR(S): Luka Skenderija

Download Full Pdf    

DOI: 10.46793/IEEESTEC17.379S

САЖЕТАК / ABSTRACT:

Nedavni napreci u 3D gausovskom slaganju su značajno doprinijeli polju računarske grafike i mogućnosti prikazivanja realističnih scena u realnom vremenu svojom diskretnom predstavom scena i brzom rasterizacijom. Međutim, prikazivanje gausovskih scena na prosječnom hardveru je i dalje izazovno. Ovaj rad se fokusira na statičnu optimizaciju gausovskih scena u svrhu poboljšanja performansi na svakodnevnom hardveru. Konkretno, konstruisana su stabla hijerarhije ograničavajućih zapremina gausijana, a zatim su gausijani birani i spajani na osnovu njihove udaljenosti od određene tačke interesa. Može se zaključiti da je ovo dobar pristup optimizaciji na različitim nivoima, u zavisnosti od ciljanih nivoa detalja. Takođe, istražena je priroda gubitka kvaliteta koji se javlja kao posljedica smanjenja detalja, što otključava dalju primjenu metode u razvoju sistema za podjelu gausovkih scena na različite nivoe detalja i interpolaciju između istih.

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS:

3D gausovsko slaganje, optimizacija, gausijani, realistična računarska grafika, nivo detalja

ЛИТЕРАТУРА/ REFERENCES:

  • Kerbl, G. Kopanas, T. Leimkühler i G. Drettakis, “3D Gaussian Splatting for Real-Time Radiance Field Rendering,” ACM Transactions on Graphics, 4, 42, Jul 2023. Dostupno na: https://repo-sam.inria.fr/fungraph/3d-gaussian-splatting/ (Pristupljeno: 13. Oktobra 2024.)
  • Kerbl, A. Meuleman, G. Kopanas, M. Wimmer, A, Lanvin, i G. Drettakis, “A Hierarchical 3D Gaussian Representation for Real-Time Rendering of Very Large Datasets,” ACM Transactions on Graphics, 4, 43, Jul 2024. Dostupno na: https://repo-sam.inria.fr/fungraph/hierarchical-3d-gaussians/ (Pristupljeno: 13. Oktobra 2024.)
  • L. Schönberger i J.-M. Frahm, “Structure-from-Motion Revisited,” 2016 IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR). Dostupno na: https://ieeexplore.ieee.org/document/7780814 (Pristupljeno: 13. Oktobra 2024.)
  • T. Barron, B. Mildenhall, D. Verbin, P. P. Srinivasan i P. Hedman, “Mip-NeRF 360: Unbounded Anti-Aliased Neural Radiance Fields,” CVPR, 2022. Dostupno na: https://jonbarron.info/mipnerf360/ (Pristupljeno: 13. Oktobra 2024.)
  • Horé I D. Ziou, “Image Quality Metrics: PSNR vs. SSIM,” 2010 20th International Conference on Pattern Recognition. Dostupno na: https://ieeexplore.ieee.org/document/5596999 (Prisupljeno: 13. Oktobra 2024.)
  • Zhang, P. Isola, A. A. Efros, E. Shechtman i O. Wang, “The Unreasonable Effectiveness of Deep Features as a Perceptual Metric,” 2018. Dostupno na: https://arxiv.org/abs/1801.03924 (Pristupljeno: 13. Oktobra 2024.)
  • Levoy I P. Hanrahan, “Light Field Rendering,” SIGGRAPH ’96. Dostupno na: https://graphics.stanford.edu/papers/light/ (Pristupljeno: 13. Oktobra 2024.)