Turistički tehničar u eri digitalizacije: međupredmetna implementacija veb baziranih servisa

10th International Scientific Conference Technics, Informatics and Education – TIE 2024, str. 612-617

АУТОР(И) / AUTHOR(S):  Violeta Vasilijević , Slađana Luković

Download Full Pdf  

DOI: 10.46793/TIE24.612V

САЖЕТАК /ABSTRACT:

U ovom stručnom radu prikazani su veb-bazirani servisi i alati, koji se koriste u školskoj praksi, kako bi se osnažili učenici i nastavnici, za razvijanje međupredmetnih kompetencija. Ove kompetencije obuhvataju: celoživotno učenje, komunikaciju, rad s podacima i informacijama, digitalnu kompetenciju, saradnju, odgovoran odnos prema okolini, estetičku kompetenciju, preduzimljivost i preduzetničku kompetenciju.Konkretno, fokusirali smo se na obrazovni profil turistički tehničar i predmete Poslovna informatika, Geografija, Turistička geografija, Marketing u turizmu i ugostiteljstvu, Agencijsko i hotelijersko poslovanje. Naš cilj je upućivanje nastavnika svih struka u postojanje web 2.0 alata i popularizovanje njihove upotrebe. Ovi alati omogućavaju učenicima da povežu stečena znanja iz informatike u kreiranju veb sajtova i primene ih u zadacima iz drugih predmeta. Posebno se ističe mogućnost besplatnog kreiranja javnih veb sajtova, istovremenog timskog rada sa administratorskim pristupom s različitih lokacija, kao i integracije Google anketa, prevodioca, kalendara, pretrage sajta, YouTube sadržaja i linkova ka društvenim mrežama (Instagram, Facebook itd.). Ovim kod učenika razvijajmo ključne digitalne kompetencije i preduzetničke kompetencije za konkurentno zapošljavanje na tržištu rada.

КЉУЧНЕ РЕЧИ / KEYWORDS: 

WordPress; CMS; Google Translate; YouTube; Web 2.0

ЛИТЕРАТУРА / REFERENCES

  1. Prosvetni glasnik broj 11/2022.
  2. Prosvetni glasnik broj 6/2018,
  3. Prosvetni glasnik broj 10/2020,
  4. Prosvetni glasnik broj 14/2020,
  5. Prosvetni glasnik broj 5/2020,
  6. Zakon o udžbenicima (Sl. Glasnik RS, br. 27/2018)
  7. Karol Król, (2019). WordPress 5 u celosti, VII izdanje, ISBN: 9788673105376
  8. Statista – The Statistics Portal for Market Data, Market Research and Market Studies
  9. Daliborka R. Popović, Mirjana M. Beara (2021-2022). Projektnom nastavom ka međupredmetnim kompetencijama učenika, Inovacije u nosatavi XXXV, 2022/2, doi: 10.5937/inovacije2202131P, UDK 371.314.6, Strana 131-144,
  10. Paul McFedries. (2020). G Suite For Dummies, ISBN 1119742196, 9781119742197 Wiley, 2020;
  11. Mirko Nagl, Nikola Gledić, Biljana Drobnjak, Slađana Nikolić (2017). Interdisciplinarni pristup nastavi kao preduslov za razvoj međupredmetnih kompetencija, XIII. hrvatski simpozij o nastavi fizike – Savremeni kurikul fizike, Zbornik radova, ISBN 978-953-7178-19-2, Strana: 157-161
  12. Sarya Omar Abdulqadir , Soma Sabah Hama amin (2023.).Impact of Digital Marketing, Such As Social Media Marketing, Mobile Marketing and E-Mail Marketing, On Customer Buying, REVENUE: Jurnal Manajemen Bisnis Islam Volume 4, No 1(2023) doi: 10.24042/revenue.v4i1.16607 Page : 71-82