СПЕЦИФИЧНОСТИ КОНЦЕПТА СТРАТЕГИЈЕ МАРКЕТИНГА ЈАВНИХ И ПРИВАТНИХ ЗДРАВСТВЕНИХ УСТАНОВА

Ekonomist 1 (2024) (97-113)

AUTHOR(S) / АУТОР(И): Бојан Шмитран

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/EKONOMIST3.1.6S

ABSTRACT / САЖЕТАК:

У савременом здравственом сектору, ефикасне маркетинг стратегије постају све важније како за јавне тако и за приватне здравствене установе. Овај рад анализира специфичности маркетинг стратегија које се користе у овим типовима здравствених установа, с циљем да се идентификују кључне разлике и сличности у приступима и имплементацији маркетиншких активности. Резултати показују да приватне здравствене установе често наглашавају персонализоване услуге, бригу о пацијентима и иновативне технологије у својим маркетинг кампањама, док јавне установе фокус стављају на приступачност, поузданост и квалитет услуга подржаних државним ресурсима. Иако постоје разлике у приступима, заједничко им је да теже ка изградњи поверења и дугорочних односа са пацијентима. Стога, резултати рада могу нарочито користити менаџменту здравствених установа у циљу унапређења њихових маркетинг стратегија и побољшања квалитета здравствених услуга.

KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:

здравство, здравствена установа, маркeтинг стратегија

REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА: 

  1. Berkowitz, E. N. (2016). Essentials of Health Care Marketing, Fourth Edition, Jones & Bartlett Learning, LLC. https://ebookcentral.proquest.com/lib/metropolia-ebooks/detail.action?docID=4441582
  2. Crié, D. and Chebat, J. (2013). Health marketing: Toward an integrative perspective, Journal of Business Research, Vol. 66, pp 123-126. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014829631200238X
  3. Coculescu, B. I., Coculescu, E. C., & Purcărea, V. L. (2016). Orientation to the patient as a marketing strategy in the Romanian healthcare system. Journal of Medicine and Life, 9(3), 302.
  4. Fahmi, K., Sihotang, M., Hadinegoro, R. H., Sulastri, E., Cahyono, Y., & Megah, S. I. (2022). Health Care SMEs Products Marketing Strategy: How the Role of Digital Marketing Technology through Social Media?. UJoST-Universal Journal of Science and Technology, 1(1), 16-22.
  5. Fifield, P. (2008), Marketing Strategy Masterclass: Implementing Market Strategies, Butterworth-Heinemann, SAD
  6. Kay, M. J. (2007), Healthcare Marketing: What is Salient? International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing, Vol. 1, No. 3, pp. 247-263. https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/17506120710818256/full/html>
  7. John, K. N., Yav, D., Van Caillie, D., Tshamba, M., & Kaj, M. (2019). Contribution of the marketing communication strategy to the hospital performance of healthcare institutions in the city of Lubumbashi. J. of Multidisciplinary and Current research, 7.
  8. Kotler, P. and Armstrong, G. (2011). Principles of Marketing. (14th ed.) Prentice Hall.
  9. Mintzbertg, H. (2017). Managing the myths of health care, bridging the separations between care, cure, control, and community. eBook. Berrett-Koehler Publishers, Inc.
  10. Mustikasari, L., Agushybana, F., & Pawelas Arso, S. (2024). Analysis Of Marketing Strategy In Hospital Health Institutions: A Systematic Literature Review. EKOMBIS REVIEW: Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis, 12(2), 2183–2190. https://doi.org/10.37676/ekombis.v12i2.5423
  11. Sabir Ahmad, S., Zakaria, A., & Ismail, I. F. (2022). New marketing strategy threatening the traditional healthcare businesses. FBM Insights, 5, 49-51.
  12. Purcarea, E. V. L. (2019). The impact of marketing strategies in healthcare systems. Journal of medicine and life, 12(2), 93.
  13. Thomas, R. (2008). Health services marketing: A practitioner’s guide. Springer. https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-0-387-73606-8
  14. Чавлин, М., Игњатијевић, С., & Анџић, С. (2019). Контролинг као фактор новог јавног менаџмента у здравственим установама Републике Србије. Војно дело, 71(3), 270-285. https://doi.org/10.5937/vojdelo1903270C
  15. Чавлин, М., Игњатијевић, С., & Чавлин, Г. (2015). Modern concept of managing the performance of public health institutions in the Republic of Serbia. Vojno delo, 67(4), 301-316. https://doi.org/10.5937/vojdelo1504301C