Ekonomist 1 (2024) (97-113)
AUTHOR(S) / АУТОР(И): Бојан Шмитран
Download Full Pdf
DOI: 10.46793/EKONOMIST3.1.6S
ABSTRACT / САЖЕТАК:
У савременом здравственом сектору, ефикасне маркетинг стратегије постају све важније како за јавне тако и за приватне здравствене установе. Овај рад анализира специфичности маркетинг стратегија које се користе у овим типовима здравствених установа, с циљем да се идентификују кључне разлике и сличности у приступима и имплементацији маркетиншких активности. Резултати показују да приватне здравствене установе често наглашавају персонализоване услуге, бригу о пацијентима и иновативне технологије у својим маркетинг кампањама, док јавне установе фокус стављају на приступачност, поузданост и квалитет услуга подржаних државним ресурсима. Иако постоје разлике у приступима, заједничко им је да теже ка изградњи поверења и дугорочних односа са пацијентима. Стога, резултати рада могу нарочито користити менаџменту здравствених установа у циљу унапређења њихових маркетинг стратегија и побољшања квалитета здравствених услуга.
KEYWORDS / КЉУЧНЕ РЕЧИ:
здравство, здравствена установа, маркeтинг стратегија
REFERENCES / ЛИТЕРАТУРА:
- Berkowitz, E. N. (2016). Essentials of Health Care Marketing, Fourth Edition, Jones & Bartlett Learning, LLC. https://ebookcentral.proquest.com/lib/metropolia-ebooks/detail.action?docID=4441582
- Crié, D. and Chebat, J. (2013). Health marketing: Toward an integrative perspective, Journal of Business Research, Vol. 66, pp 123-126. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014829631200238X
- Coculescu, B. I., Coculescu, E. C., & Purcărea, V. L. (2016). Orientation to the patient as a marketing strategy in the Romanian healthcare system. Journal of Medicine and Life, 9(3), 302.
- Fahmi, K., Sihotang, M., Hadinegoro, R. H., Sulastri, E., Cahyono, Y., & Megah, S. I. (2022). Health Care SMEs Products Marketing Strategy: How the Role of Digital Marketing Technology through Social Media?. UJoST-Universal Journal of Science and Technology, 1(1), 16-22.
- Fifield, P. (2008), Marketing Strategy Masterclass: Implementing Market Strategies, Butterworth-Heinemann, SAD
- Kay, M. J. (2007), Healthcare Marketing: What is Salient? International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing, Vol. 1, No. 3, pp. 247-263. https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/17506120710818256/full/html>
- John, K. N., Yav, D., Van Caillie, D., Tshamba, M., & Kaj, M. (2019). Contribution of the marketing communication strategy to the hospital performance of healthcare institutions in the city of Lubumbashi. J. of Multidisciplinary and Current research, 7.
- Kotler, P. and Armstrong, G. (2011). Principles of Marketing. (14th ed.) Prentice Hall.
- Mintzbertg, H. (2017). Managing the myths of health care, bridging the separations between care, cure, control, and community. eBook. Berrett-Koehler Publishers, Inc.
- Mustikasari, L., Agushybana, F., & Pawelas Arso, S. (2024). Analysis Of Marketing Strategy In Hospital Health Institutions: A Systematic Literature Review. EKOMBIS REVIEW: Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis, 12(2), 2183–2190. https://doi.org/10.37676/ekombis.v12i2.5423
- Sabir Ahmad, S., Zakaria, A., & Ismail, I. F. (2022). New marketing strategy threatening the traditional healthcare businesses. FBM Insights, 5, 49-51.
- Purcarea, E. V. L. (2019). The impact of marketing strategies in healthcare systems. Journal of medicine and life, 12(2), 93.
- Thomas, R. (2008). Health services marketing: A practitioner’s guide. Springer. https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-0-387-73606-8
- Чавлин, М., Игњатијевић, С., & Анџић, С. (2019). Контролинг као фактор новог јавног менаџмента у здравственим установама Републике Србије. Војно дело, 71(3), 270-285. https://doi.org/10.5937/vojdelo1903270C
- Чавлин, М., Игњатијевић, С., & Чавлин, Г. (2015). Modern concept of managing the performance of public health institutions in the Republic of Serbia. Vojno delo, 67(4), 301-316. https://doi.org/10.5937/vojdelo1504301C