АУТОР(И): Сандра Р. Милановић, Наташа Т. Ђорић
Е-АДРЕСА: sandra.milanovic@pefja.kg.ac.rs
DOI: 10.46793/Uzdanica20.1.201M
САЖЕТАК:
Циљ рада је био да се истраже ставови студенткиња Факултета пе- дагошких наука у Јагодини и утврде статистички значајне разлике у односу на утицај пандемије ковида 19 на њихову физичку активност. Истраживање је било трансверзалног карактера и спроведено је школске 2022/23. године на Факултету педагошких наука у Јагодини. У истраживању су учествовале студенткиње треће и четврте године са основних студија смера Учитељ и треће године смера Предшколски васпитач. Биле су подељене у два субузорка на основу прележаног ковида 19 и то: субузорак од 43 студенткиње које су прележале ковид 19 и субузорак од 57 студенткиња које нису прележале ковид 19. Као инструмент истраживања примењен је упитник са 10 питања у форми Ликертове петостепене скале. Добијени резултати су обрађени програмом SPSS, а за истраживање статистички значајне разлике коришћен је χ2 тест. Добијени резултати су приказани та- беларно. Резултати истраживања су показали да између студенткиња које су прележале и студенткиња које нису прележале ковид 19 постоје статистички значајне разлике у односу на став о утицају пандемије ковида 19. Студенткиње које су прележале ковид 19 тврде да је пандемија утицала на смањење њихове физичке активности, што је било праћено болом у грудном кошу приликом дисања, кратким дахом, болом у зглобовима и костима, аритмијом срца, брзим замарањем, осећајем малаксалости и губитка снаге, тешким враћањем у физичку форму, као и повећањем телесне тежине
КЉУЧНЕ РЕЧИ:
пандемија ковида 19, физичка активност, студенти, ставови.
ЛИТЕРАТУРА:
- Ахорсу и др. (2020): Ahorsu et al., The fear of COVID-19 scale: Development and initial validation, International Journal of Mental Health and Addiction, 1, https://doi. org/10.1007/s11469-020-00270-8.
- Богичевић (2009): Д. Богичевић, Интерактивна настава као иновативни модел универзитетскoг предавања, Иновације у настави, XXII/2, 42‒52.
- Бошкић, Хаускхнехт (2021): N. Boskic, S. Hausknecht, Reshaping the educational landscape: During and after the COVID19 pandemic, Иновације у настави, XXXIV/4, 36‒50. https://doi.org/10.5937/inovacije2104036B
- Бранковић и др. (2005): Д. Бранковић и др., Иновације у универзитетској настави, Бања Лука: Филозофски факултет.
- Елис, Стедмeн, Мао (2020): V. Ellis, S. Steadman, Q. Mao, Come to a screeching halt: Can change in teacher education during the COVID-19 pandemic be seen as innova- tion?, European Journal of Teacher Education, 43(4), 559–572, https://www.tandfonline. com/doi/full/10.1080/02619768.2020.1821186.
- Налетина (2021): D. Naletina, Impact of disruption in the supply chain on flexible packaging industry during the COVID-19 pandemic, Ekonomske ideje i praksa, Vol. 42, 7, https://doi.org/10.54318/eip.2021.dn.299.
- СЗО: World Health Organization, Global recommendations on physical activity for health, https://www.who.int/publications-detail/global-recommendations-on-physical- activity-for-health
- Сепулведа-Ескобар, Морисон (2020): P. Sepulveda-Escobar, A. Morrison, On- line teaching placement during the COVID-19 pandemic in Chile: challenges and oppor- tunities, European Journal of Teacher Education, 43(4), 587–607, https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1820981.
- Стојановић, Вуков (2020): Б. Стојановић, Т. Вуков, Живот младих у Србији: утицај ковид 19 пандемије, Београд: Мисија ОЕБС-а у Србији: Кровна организација младих Србије.
- Хуанг, Ли, Тлили, Књазева, Чанг, Жанг, Бургос, Џемни, Жанг, Жуанг, Холо- теску (2020): R. Huang, D. Liu, A. Tlili, S. Knyazeva, T. W. Chang, X. Zhang, D. Burgos, M. Jemni, Zhang, R. Zhuang, C. Holotescu, Guidance on Open Educational Practices during School Closures: Utilizing OER under COVID-19 Pandemic, UNESCO.
- https://www.who.int/news/item/13-10-2020-impact-of-covid-19-on-people%27s- livelihoods-their-health-and-our-foodsystems