OSTVARIVANJE PRAVA KORISNIKA TELEKOMUNIKACIONIH USLUGA

XXI vek – vek usluga i uslužnog prava (2022) (str. 395-410)

AUTOR(I): Borko Mihajlović

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/XXIv-13.395M

SAŽETAK:

Oblast elektronskih komunikacionih usluga u Srbiji karakteriše značajan broj pritužbi od strane potrošača. Najčešći problemi na koje potrošači u Srbiji nailaze u ovoj oblasti vezuju se za ograničeno pravo izbora, prepreke u realizaciji prava na promenu pružaoca usluga, nizak ili neodgovarajući kvalitet pruženih usluga, nepravične odredbe u potrošačkim ugovorima i sl. Nedostaci u postojećem pravnom okviru, kao i problemi u primeni postojećih pravnih pravila, predmet su analize koju autor sprovodi pregledajući relevantne formalne izvore prava i opšte uslove poslovanja najvećih telekom operatora u Srbiji. Analizi osnovnog predmeta rada prethodilo je definisanje osnovnih učesnika u odnosu koji nastaje pružanjem telekomunikacionih usluga, a koje je izvršeno u cilju identifikacije izvora prava primenjivih na ugovor o pružanju telekomunikacionih usluga.

KLJUČNE REČI:

telekomunikacije, elektronske komunikacione usluge, korisnik telekomunikacionih usluga, operator telekomunikacija, ostvarivanje prava potrošača.

LITERATURA: 

  • Body of European Regulators for Electronic Communication, BEREC Report on Terminating Contracts nd Switching Provider, Riga, 2019, dostupno na: https://www.berec.europa.eu/ en/document-categories/berec/reports/berec-report-on- terminating-contracts-and-switching-provider, 20.11.2022.
  • Correa, L., The Economics of Telecommunication Regulation, Zbornik radova: Walden, I., (ur.), Telecommunications Law and Regulation, Oxford, 2018.
  • Lilić, S., Toskić, K., Inspekcijski nadzor i kolektivna zaštita potrošača u upravnom postupku: studija primera na slučaju Supernova, Zbornik radova: Zaštita kolektivnih interesa potrošača, Beograd, 2021.
  • Marković Bajalović, D., Liberalizacija i telekomunikacije, Pravo i privreda, br. 5-8/2003.
  • Newman, E., Consumer Protection and Telecommunications, Zbornik radova: Walden, I., (ur.), Telecommunications Law and Regulation, Oxford, 2018.
  • The European Consumer Organization (BEUC), Consumer Protection in the Communications Sector – BEUC Position Paper, Brussels, 2017;
  • Walden, I., Telecommunication Law and Regulation: an Introduction, Zbornik radova: Walden, I. (ur.), Telecommunications Law and Regulation, Oxford, 2018.