KONCEPT DUALNOG OBRAZOVANJA U VISOKOM OBRAZOVANJU U REPUBLICI SRBIJI

XXI vek – vek usluga i uslužnog prava (2022) (str. 361-369)

AUTOR(I): Dejan Matić

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/XXIv-13.361M

SAŽETAK:

U radu se razmatra koncept dualnog modela studija u visokom obrazovanju Republike Srbije. Ovaj inovativan pristup kod nas usmeren je upravo ka stvaranju efikasnijih i uspešnijih odgovora našeg obrazovnog sistema na potrebe tržišne ekonomije i uvećanju raspoloživog znanja i raspoloživih veština u našem društvu. Rad je posvećen kritičkoj analizi postojeće pozitivnopravne regulative kako bi se ustanovilo da li ona doprinosi povećanju relevantnosti visokog obrazovanja, zapošljivosti svršenih studenta, osavremenjavanju nastavnog procesa kroz saradnju sa privredom i dodir sa savremenim tehnološkim dostignućima.

KLJUČNE REČI:

visoko obrazovanje, dualno obrazovanje, javne usluge, komercijalne usluge, društvo zasnovano na znanju.

LITERATURA: 

  • Zakon o dualnom modelu studija u visokom obrazovanju, Sl. glasnik RS 66/2019-3
  • Matić, D., Visoko obrazovanje: između javne usluge i komercijalne uslužne delatnosti, zbornik radova: XXI vek – vek usluga i uslužnog prava, Kragujevac, 2011.
  • Matić, D., Uticaj opšteg sporazuma o trgovini uslugama na karakter uslužne delatnosti u oblasti visokog obrazovanja, zbornik radova: XXI vek – vek usluga i uslužnog prava, knj. 2, Kragujevac, 2011.
  • Matić, D., Potencijalni pravci budućeg razvoja uslužne delatnosti u oblasti visokog obrazovanja u Srbiji, zbornik radova: Uslužni poslovi, Kragujevac, 2014