XXI vek – vek usluga i uslužnog prava (2022) (str. 231-244)

AUTOR(I): Ružica Kijevčanin

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/XXIv-13.231K

SAŽETAK:

Autor će u radu obraditi pravo na privatnost u medijima, kao pitanje koje svakodnevno privlači pažnju i utiče na ostale sfere života. Na tom putu će, najpre, definisati pojam medija, ne zaustavljajući se na zakonskoj regulativi, nego uzimajući u obzir i faktičko stanje i novine koje je sa sobom doneo tehnološki razvoj. Novi koncept pojma medija podrazumeva brojne prednosti, ali i negativnosti. Sa jedne strane, građanima nikada nisu bili dostupniji izvori sa brojnim, raznovrsnim informacijama, dok sa druge strane uočavamo veliko nesnalaženje i tumaranje u nepoznatom prostoru koji je izazovan i obiluje opasnostima. Pravo na privatnost, čini se, nikada nije bilo ugroženije, a za takvo stanje definitivno ima odgovornosti i u nama. Mnogo je neregulisanog prostora koji treba pokriti pravnom regulativom, i u tom smislu je važno da delujemo što pre, kako bismo, pre svega osvestili da svaki naš klik znači potencijalni problem, odnosno saglasnost da damo deo sebe nepoznatom, a potom se zaštitili i osigurali budućnost.

KLJUČNE REČI:

mediji, pravo na privatnost, metapodaci, internet, zakon.

LITERATURA: