Мобилна апликација у функцији унапређења предшколског васпитања и образовања

Наука и образовање – изазови и перспективе (2022) (стр. 201-218)

АУТОР(И): Миљана Младеновић, Биљана Новковић Цветковић, Милан Крстић

Е-АДРЕСА: miljanam@pfvr.ni.ac.rs;

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/NOIP.201M

САЖЕТАК:

Пандемија вируса ковид-19 убрзала је имплементацију учења на даљину и дигиталних технологија у образовању на свим нивоима образовног система, па и у предшколском васпитно-образовном раду. Овај рад анализира истраживање спроведено у предшколској установи о припремљености за рад у време кризе, када не постоји директна интеракција између деце и васпитача. Анализом је утврђено да се васпитно-образовни рад у предшколској установи пре пандемије разликује у односу на рад у пандемији када ослонац постају интернет, мобилне апликације и учење на даљину. Оцењено је и да у таквим условима расте потреба за интернет алатима. Други део истраживања се односи на оцену заступљености и структуру објављених образовних мобилних апликација на српском језику за децу предшколског узраста. На основу спроведених истраживања, овај рад предлаже један модел потребе мобилних апликација који може унапредити реализацију васпитно-образовног рада предшколских установа, посебно у отежаним условима, односно условима какви су настали током пандемије ковид-19.

КЉУЧНЕ РЕЧИ:

ковид-19, мобилно учење, м-учење у предшколском систему, дигиталне технологије, предшколскo образовање.

ЛИТЕРАТУРА:

  • Belenzada, M. T., Mićić, K. Z., Šaponjić, V. T. & Kojović, B. D. (2021). Korišćenje digitalnih tehnologija u predškolskim ustanovama. U I. Jeremić, N. Nikolić i N. Koruga (ur.), Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, rad štampan u celini, 15. maj 2021, Beograd (69–75). Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu – Institut za pedagogiju i andragogiju.
  • Celizić, M. & Zovko, A. (2021). Stavovi odgojitelja rane i predškolske dobi prema online stručnom usavršavanju. Metodički obzori: časopis za odgojno-obrazovnu teoriju i praksu, 16(2(31)), 47–69.
  • Chiong, C. & Shuker, C. (2010). Learning: Is there an app for that? Investigations of young children’s usage and learning with mobile devices and apps. New York: The Joan Ganz Cooney Center at Sesame Workshop.
  • Foti, P. (2020). Research in distance learningin Greek kindergarten schools during the pandemic of COVID-19: Possibilities, dilemmas, limitations. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 5(1).
  • Gojković, T. & Šorgić, N. (2020) Nastava na daljinu u vaspitno–obrazovnom radu sa decom predškolskog uzrasta– prednosti i nedostaci. U A. Stojanović i E. Činč (ur.), International conference – Contemporary challenges in education, rad štampan u celini, 11. juli 2020, Vršac (9–15). Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vas- pitače „Mihailo Palov”.
  • Granić, A. & Marangunić, N. (2019). Technology Acceptance Model in Educational Context: A Systematic Literature Review. British Journal of Educational Technology, 50, 1–40.
  • Hu, X., Chiu, M. M., Leung, W. M. V. & Yelland, N. (2021). Technology integration for young children during COVID‐19: Towards future online teaching. British Journal of Educational Technology, 52(4), 1513–1537.
  • Hong, X., Zhang, M. & Liu, Q. (2021). Preschool teachers’ technology acceptance Duringthe COVID-19: Anadapted technology acceptance model. Frontiers in Psychology, 12, 2113.
  • Koca, B. A., Yüzgeç, U. & Çubukçu, B. (2021). An Augmented Reality Based Mobile Education Application for Preschool Children. BSEU Journal of Engineering Researchand Technology, 2(1).
  • Kimani, J. (2021). Influence of Information CommunicationTechnology on Child Education. Journal of Technology and Systems, 3(1), 36.
  • Kokkalia, K. G. & Drigas, A. S. (2016). Mobile Learning for Special Preschool Education. International Journal of Interactive MobileTechnologies, 10(1), 67–74.
  • Kouhi, M. & Rahmani, M. (2022). Designand Development ofa Mobile Application for Teaching Triple Multiplicationto Preschool Children. SNComputer Science, 3, 156.
  • Laranjeiro, D. (2021). Development of Game-Based M-Learning Apps for Preschoolers. Education Sciences, 11(5), 229.
  • McManis, L. D. & Gunnewig, S. B. (2012). Finding the educationin educational technology withearly learners. Young Children, 67, 14–24.
  • Miškeljin, L. D. (2021). Predškolsko vaspitanje i obrazovanje u doba pandemije COVID-19: mere obrazovne politike i sistem podrške. U I. Jeremić, N. Nikolić i N. Koruga (ur.), Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, rad štampan u celini, 15. maj 2021, Beograd (55–61). Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu – Institut za pedagogiju i andragogiju.
  • Nawaila, M. B., Kani, U. M. & Kanbul, S. (2021). Digital children’s rights: Human right perspective. In Trudy Corrigan (еd.), Human RightsMatters.
  • Nawaila, M. B., Kanbul, S., Kani, U. M. & Magaji, M. M. (2022). DLMA_NEU: Digital Literacy Mobile Application for Children. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 16(8).
  • Papadakis, S., Alexandraki, F. & Zaranis, N. (2021). Mobile device use among preschool-aged children in Greece. Education and Information Technologies, 1–34.
  • Papadakis, S., Zaranis, N. & Kalogiannakis, M. (2019). Parental involvement and attitudes towards young Greek children’s mobile usage. International Journal of Child-Computer Interaction, 22, 100144.
  • Papadakis, S. & Kalogiannakis, M. (2017). Evaluation of Greek Android mobile applications for preschoolers. Preschool and Primary Education, 5, 65–100.
  • Pavlović Breneselović, D. (2021). Digitalne tehnologije u programu predškolskog vaspitanja i obrazovanja: Šta nam je okvir normalnosti? U I. Jeremić, N. Nikolić i N. Koruga (ur.), Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, rad štampan u celini, 15. maj 2021, Beograd (37–41). Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu – Institut za pedagogiju i andragogiju.
  • Sumiyati & Surjono, H. (2020). Multimedia Design Based on Mobile Learning “Smart Fun English” for Early Childhood. Proceedings of the Advancesin Social Science, Education and Humanities Research, volume 440, ICOBL 2019.
  • Šaponjić, V. T., Mićić, K. Z., Belenzada, M. T. & Kojović, B. D. (2021). Spremnost predškolskih ustanova i praktičara za upotrebu digitalnih tehnologija. U I. Jeremić, N. Nikolić i N. Koruga (ur.), Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, rad štampan u celini, 15. maj 2021, Beograd (77–83). Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu – Institut za pedagogiju i andragogiju
  • Yildiz, S., Kilic, G. N. & Acar, I. H. (2022). Early Childhood Education During the COVID-19 Outbreak: The Perceived Changing Roles of Preschool Administrators, Teachers, and Parents. Early Childhood Education Journal, 1–11.
  • Zhou, S. (2022). Effect of Mobile Learningon the Optimization of Preschool Education Teaching Mode under the Epidemic. Wireless Communications and Mobile Computing, 2022.