КОМПАРАТИВНИ ПРИКАЗ СЕКВЕНЦИЈАЛНЕ АНАЛИЗЕ И ДРУГИХ МОДЕЛА ЗА ЕВАЛУАЦИЈУ ШКОЛСКОГ ЧАСА

Узданица XVII 2 (2020), (стр. 313-333)

АУТОР(И): Весна М. Петровић, Наташа M. Вукићевић, Радован М. Антонијевић

Е-АДРЕСА: 

Download Full Pdf 

DOI: 10.18485/uzdanica.2020.17.2.21

САЖЕТАК:

У овом раду имамо за циљ да упоредимо и прикажемо предност 
поступка секвенцијалне анализе (Ивић, Пешикан, Антић 2001) у односу на друге из литературе познате инструменте за психолошко-дидактичку анализу часа. У инструменте са којима поредимо секвенцијалну анализу уврстили смо следеће: Flanders Interaction Analysis Categories (Фландерс 1970), Меснер‒Фуглистерова скала (Меснер, Фуглистер 1973), ETH Wiss – 92 инструмент (Educational Development and Technology, 2007) и CLASS систем (Пианта, Ла Паро, Хамре 2007). Рад се састоји из два дела. У првом делу рада представљамо одабране инструменте, док у другом делу ове инструменте поредимо на основу четири критеријума – однос између инструмента као истраживачке технике и наставе као предмета анализе, природа јединице за анализу школског часа, садржај јединице за анализу школског часа, поступак глобалне процене часа.

КЉУЧНЕ РЕЧИ:

секвенцијална анализа, евалуација школског часа, психолошко-дидактичка карактеристика, наставна ситуација, релевантност активности учења

ЛИТЕРАТУРА:

  • Вилотијевић (1992): М. Вилотијевић, Вредновање педагошког рада школе, Београд: Научна књига.
  • Вилотијевић (1995а): М. Вилотијевић, Евалуација дидактичке ефикасности наставног часа, Београд: ЦУРО.
  • Вилотијевић (1995б): М. Вилотијевић, Инструменти за евалуацију часова наставног рада у школи, Београд: ЦУРО.
  • Развој образовања и технологија (2007): ETH – Educational Development and Technology Wiss 92. Neobjavljen rukopis, Zurich: ETH Zurich.
  • Ертурк Кара, Гонен, Пианта (2017): G. Ertürk Kara, M. Sara Gonen, R. Pianta, The examination of the relationship between the quality of teacher‒child interaction and children’s self-regulation skills, Journal of Education, 32(4), 880‒895.
  • Ивић, Пешикан, Антић (2001): И. Ивић, А. Пешикан, С. Антић, Активно учење, Београд: Институт за психологију.
  • Ивић, Антић, Пекић, Пешикан (2008): И. Ивић, С. Антић, С. Пекић, А. Пешикан, Студент у средишту наставног процеса, Београд: Универзитет у Београду, Пољопривредни факултет, Образовни форум.
  • Ла Паро, Пианта, Стулман (2004), K. La Paro, R. Pianta, M. Stuhlman, Classroom Assessment Scoring System (CLASS): Findings from the Pre-K Year, Elementary School Journal, 104:5, 409‒426.
  • Копривица Лелићанин, Шуваковић (2011): M. Koprivica Lelićanin, A. Šuvaković, Diskurs u učionici stranog jezika, Pedagogija, 66/2, 297‒306.
  • Меснер, Флуглистер (1973): H. Messner, P. Füglister, Entwicklung eines Instruments zur Unterrichtsbeurteilung, Schweizer schule, 60 (20), 877–896.
  • NICHD Early Child Care Research Network (2002): Early Child Care and Children’s Development Prior to School Entry: Results from the NICHD Study of Early Child Care, American Educational Research Journal, Vol. 39 (1), 133‒164.
  • Петровић (2004): В. Петровић, Демонстрација секвенцијалне анализе на примеру изведеног часа математике у четвртом разреду основне школе, Комуникација и медији у настави, Јагодина: Учитељски факултет у Јагодини – Београд: Институт за педагошка истраживања, 511‒523.
  • Пианта, Ла Паро, Хамре (2007): R. Pianta, K. La Paro, B. K. Hamre, Classroom Assessment Scoring System, Baltimore: Brookes Publishing Co.
  • Пианта (2006): R. C. Pianta, Classroom Management and Relationships Between Children and Teachers: Implications for Research and Practice, In: C. M. Evertson, C. S. Weinstein (Eds.), Handbook of classroom management: Research, practice, and contemporary issues, Lawrence Erlbaum Associates Publishers, 685–709.
  • Пианта, Хаус, Бурчинал, Брајант, Клифорд, Ерли и др. (2005): R. C. Pianta, C. Howes, M. Burchinal, D. Bryant, R. Clifford, D. Early et al., Features of Pre-Kindergarten Programs, Classrooms, and Teachers: Do They Predict Observed Classroom Quality and Child–Teacher Interactions?, Applied Developmental Science, 9 (3), 144–159.
  • Фландерс (1970): N. A. Flanders, Analysing Teacher Behaviour, Reading, MA: Addison-Wesley
  • Хамре, Гофен, Крафт-Сејр (2012): B. Hamre, S. G. Goffin, M. Kraft-Sayre, Classroom Assessment Scoring System (CLASS). Implementation Guide, Teachstone, retrieved from: https://www.boldgoals.org/wpcontent/uploads/CLASSImplementationGuide.pdf