IZAZOVI MEDIJA U DIGITALNO DOBA – PITANJE PROFITABILNOSTI I OPSTANKA

Uzdanica XVII 1 (2020), (str. 179-194)

AUTOR(I): Milan N. Dojčinović, Samir H. Ljajić, Nikola N. Dojčinović

E-ADRESA: 

Download Full Pdf 

DOI: 10.18485/uzdanica.2020.17.1.11

SAŽETAK:

Eksponencijalna vremena u kojima se napredak medijskih tehnologija meri mesecima navela su nosioce medijskog kapitala da se prilagode novoj epohi – epohi digitalnih tehnologija. Sa digitalizacijom radio i TV signala, štampa je morala da pronađe mehanizme koji će joj osigurati tiraže i pomoći joj da ostane konkurentna na tržištu medija jer se veliki deo oglašivačkog profita odlio u web sferu. Jedan od mehanizama opstanka štampe bilo je otvaranje onlajn izdanja novina. Uprkos kriznim vremenima po tradicionalne medije (štampa, radio, televizija) i evoluciji informaciono-komunikacionih sistema, nije došlo do ukidanja „starih” medija, već do njihove reorganizacije. Autori se u ovom radu bave pitanjem finansiranja tradicionalnih i novih medija, njihovom koegzistencijom, preoblikovanim vrednostima uslovljenim digitalnom revolucijom, pitanjem kvaliteta medijskih sadržaja, kao i potrošačkim konzumerizmom u kontekstu medija.

KLJUČNE REČI:

tradicionalni mediji, novi mediji, profit, digitalno doba, oglašivači

LITERATURA:

  • Vuksanović (2008): Divna Vuksanović, Knjiga za medije, mediji za knjigu, Beograd: Clio.
  • Vuletić (2009): Vladimir Vuletić, Globalizacija, Beograd: Zavod za udžbenike.
  • Dojčinović, Petković (2017): Milan Dojčinović, Velibor Petković, Uloga medija u službi očuvanja kulturnog identiteta, Jezik, književnost, vreme ‒ Književna istraživanja, zbornik radova, Niš: Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet, 131–149.
  • Đorđević (2012): Jelena Đorđević, Studije kulture: zbornik, Beograd: Službeni glasnik 
  • Krejg (2010): Ričard Krejg,Onlajn novinarstvo: izveštavanje, pisanje i uređivanje za novi medij, Beograd: Clio.
  • Ljajić (2018): Samir Ljajić, Medijska pismenost učenika srednjih škola, Uzdanica, XV/1, 255–266.
  • Ljajić (2019): Samir Ljajić, Psihologija mase i mediji u kontekstu globalizacije,Uzdanica, XVI/2, 117–126.
  • Petković, Dojčinović (2016): Velibor Petković, Milan Dojčinović, Tehnološki napredak medija kao preduslov višeznačnosti,Jezik, književnost, značenje ‒ Jezička istraživanja, zbornik radova, Niš: Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet, 457–473.
  • Radojković, Miletić (2005): Miroljub Radojković, Mirko Miletić,Komuniciranje, mediji i društvo, Novi Sad: Stylos.
  • Tjurou (2012): Džozef Tjurou,Mediji danas: uvod u masovne komunikacije, Beograd: Clio.
  • Herman, Mekčesni (2004): Edvard S. Herman, Robert V. Mekčesni,Globalni mediji, Beograd: Clio.