ИЗАЗОВИ МЕДИЈА У ДИГИТАЛНО ДОБА – ПИТАЊЕ ПРОФИТАБИЛНОСТИ И ОПСТАНКА

Узданица XVII 1 (2020), (стр. 179-194)

АУТОР(И): Милан Н. Дојчиновић, Самир Х. Љајић, Никола Н. Дојчиновић

Е-АДРЕСА: 

Download Full Pdf 

DOI: 10.18485/uzdanica.2020.17.1.11

САЖЕТАК:

Експоненцијална времена у којима се напредак медијских технологија мери месецима навела су носиоце медијског капитала да се прилагоде новој епохи – епохи дигиталних технологија. Са дигитализацијом радио и ТВ сигнала, штампа је морала да пронађе механизме који ће јој осигурати тираже и помоћи јој да остане конкурентна на тржишту медија јер се велики део оглашивачког профита одлио у web сферу. Један од механизама опстанка штампе било је отварање онлајн издања новина. Упркос кризним временима по традиционалне медије (штампа, радио, телевизија) и еволуцији информационо-комуникационих система, није дошло до укидања „старих” медија, већ до њихове реорганизације. Аутори се у овом раду баве питањем финансирања традиционалних и нових медија, њиховом коегзистенцијом, преобликованим вредностима условљеним дигиталном револуцијом, питањем квалитета медијских садржаја, као и потрошачким конзумеризмом у контексту медија.

КЉУЧНЕ РЕЧИ:

традиционални медији, нови медији, профит, дигитално доба, оглашивачи

ЛИТЕРАТУРА:

  • Вуксановић (2008): Дивна Вуксановић, Књига за медије, медији за књигу, Београд: Clio.
  • Вулетић (2009): Владимир Вулетић, Глобализација, Београд: Завод за уџбенике.
  • Дојчиновић, Петковић (2017): Милан Дојчиновић, Велибор Петковић, Улога медија у служби очувања културног идентитета, Језик, књижевност, време ‒ Књижевна истраживања, зборник радова, Ниш: Универзитет у Нишу, Филозофски факултет, 131–149.
  • Ђорђевић (2012): Јелена Ђорђевић, Студије културе: зборник, Београд: Службени гласник 
  • Крејг (2010): Ричард Крејг, Онлајн новинарство: извештавање, писање и уређивање за нови медиј, Београд: Clio.
  • Љајић (2018): Самир Љајић, Медијска писменост ученика средњих школа, Узданица, XV/1, 255–266.
  • Љајић (2019): Самир Љајић, Психологија масе и медији у контексту глобализације, Узданица, XVI/2, 117–126.
  • Петковић, Дојчиновић (2016): Велибор Петковић, Милан Дојчиновић, Технолошки напредак медија као предуслов вишезначности, Језик, књижевност, значење ‒ Језичка истраживања, зборник радова, Ниш: Универзитет у Нишу, Филозофски факултет, 457–473.
  • Радојковић, Милетић (2005): Мирољуб Радојковић, Мирко Милетић, Комуницирање, медији и друштво, Нови Сад: Stylos.
  • Тјуроу (2012): Џозеф Тјуроу, Медији данас: увод у масовне комуникације, Београд: Clio.
  • Херман, Мекчесни (2004): Едвард С. Херман, Роберт В. Мекчесни, Глобални медији, Београд: Clio.