ВИРТУЕЛНИ МУЗЕЈ УМЕТНОСТИ КАО ОБРАЗОВНИ САДРЖАЈ ИKT У НАСТАВИ ЛИКОВНЕ КУЛТУРЕ (ТЕОРИЈ­СКИ АСПЕКТ)

Наука и настава у васпитно-образовном контексту (2020), (стр. 417-430)

АУТОР(И): АЛЕКСАНДАР Ј. МИТРОВИЋ

Е-АДРЕСА: mitrovicart@gmail.com

Download Full Pdf  

DOI:10.46793/STEC20.417M

САЖЕТАК:

Образовни циљ наставе ликовне културе јесте усвајање визуелне писмености и ликовне изражајности. Учење уз помоћ информаци- оно-комуникационих технологија (ИКТ) подразумева коришћење дигитал- них уређаја у циљу делотворног и креативног проширивања знања. Продук- ција електронског образовног материјала свакодневно се повећава и, захва- љујући интернет мрежи, доступна је скоро на свим ИКТ уређајима. У овом раду представљени су виртуелни музеји као едукативни садржаји ИKT у настави ликовне културе, као и њихов начин примене у настави. Садржаји које презентују виртуелни музеји пружају интерактивну и неинтерактивну методу учења и истраживања. Интерактивни едукативни садржаји виртуел- них музеја често су у виду едукативних апликација или веб-страница које се могу налазити на ИКТ и имају тачно замишљене образовне циљеве. Савре- мени приступ и употреба ИКТ у настави ликовне културе пружа нове могућности учења које се фокусирају на естетски доживљај и теоријски аспект ликовног садржаја. Имајући у виду да je за усвајање сликовног садр- жаја потребно мање времена него за усвајање вербалног садржаја, данашњи приступ у ликовном образовању подразумева коришћење ИКТ.

КЉУЧНЕ РЕЧИ:

виртуелни музеј, ИКТ у настави ликовне културе, е-учење, визуализација.

ЛИТЕРАТУРА:

  • Bowen, Ј.  P.,  Bennett,  J.  &  Johnson,  J.  (1998).  Virtual  Visits  to  Virtual  Museums, 1–24. Retrieved May 8, 2020 from the World Wide Web https://www.researchgate.net/profile/Jonathan_Bowen/publication/251422313_Virt ual_Visits_to_Virtual_Museums/links/5946612ba6fdccb93abe8f55/Virtual-Visits- to-Virtual-Museums.pdf.
  • Brown, K. & Mairesse, K. (2018). The definition of the museum through its social role. Curator the museum journal, 525–539.
  • Castle, M. C. (2004). Teaching in the virtuel museum. Paper presented at the Ontario Museum Associationʼs Colloquium on Learning in Museums VII, Peterborough, Ontario, 3–4. Retrieved May 11, 2020 from the World Wide Web https://members.museumsontario.ca/sites/default/files/members/colloq04castle.pdf.
  • Veltman, K. H. (2001). Developments in virtual museums, La crescita nel settore dei musei virtuali. In Museo contro Museo. Le strategie, gli strumenti, i resultati. Florence: Giunti, 263–286.
  • ICOM (2017). INTERNATIONAL COUNCIL OF MUSEUMS (ICOM). StatutesAs
  • amended and adopted by the Extraordinary General Assembly on 9th June 2017 (Paris, France). Retrieved May 11, 2020 from the World Wide Web https://icom.museum/wp-content/uploads/2018/07/2017_ICOM_Statutes_EN.pdf.
  • Insulander, E. & Selander S. (2010). Designs for learning in museum contexts. Designd for learning, Stockholm University, 8–21.
  • Liu, H. Y. (2006). The educational role of virtual art museums. Museology Quarterly, 20(1), 55–80.
  • Panina, N., Kazakov, V., Bartosh, N. & Emelyanov, P. (2013). Virtual Museum in Teaching Subjects in the Culture Area. Societal Studies, 5(2), 501–514.
  • Rotimi-Williams,  B.  (2018).  Impact  of  technology  on  traditional   museum collection storage and managment. International Journal of Computer Science and Mobile Computing, 46–51.
  • Селаковић, К. (2012). Образовна улога уметничких музеја. Зборник радова 14. Ужице: Учитељски факултет, 243–254.
  • Schweibenz, W. (1998). The „Virtual Museum”: New Perspectives for Museums to Present Objects and Information Using the Internet as a Knowledge Base and Communication System. In H. Zimmermann & V. Schamm (Hg.): Knowledge Management und Kommunikationssysteme, Workflow Management, Multimedia, Knowledge Transfer, Proceedings des 6. Internationales Symposium für Informationswissenschaft, 3–7. November 1998. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft mbH, 185–200.
  • Usal, Y. & Şirin, A. (2015). M-Learning in Art-Education. International Journal of Learning and Teaching, Firat University Education Faculty, 129–133.
  • Hedge, N. & Hayward, L. (2004). Redefining Roles: University E-Learning Contributing to Lifelong Learning in a Networked World?. United Kingdom: University of Glasgow, 128–145.
  • Hooper-Greenhill, E. (1994). The Educational Role of the Museum. London – New York: Routledge.
  • Huzjak, M. (2010). Obrazovanje na distanci i e-učenje u likovnoj kulturi. Metodika 20, 12.