ŠTA NAM DONOSI „NOVI DOGOVOR“ O PRAVIMA POTROŠAČA

XXI vek – Usluge i prava korisnika (2019) str. 341-352

AUTOR(I): Borko Mihajlović

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/XXIv-10.341M

SAŽETAK:

Tokom 2017. godine Evropska unija je sprovela redovnu proveru usklađenosti propisa potrošačkog prava sa svrhom kojoj oni služe. Tokom te provere, a nakon detaljne analize i evaluacije brojnih propisa potrošačkog prava, koju su sproveli vodeći stručnjaci potrošačkog prava država članica EU, došlo se do zaključka da su pravila evropskog potrošačkog prava podesna za svrhu kojoj služe, ali da postoji potreba za poboljšanjem njihove primene i sankcionisanja ponašanja koja narušavaju interese potrošača. Zato je Evropska komisija, aprila 2018. godine, objavila sprovođenje nove reforme potrošačkog prava EU, simboličnog naziva „Novi dogovor o pravima potrošača“. Predmet ovog rada upravo su ciljevi i razlozi usvajanja „Novog dogovora“, kao i novine koje donose zakonodavni predlozi proizašli iz nove reforme potrošačkog prava EU.

KLJUČNE REČI: 

potrošačko pravo EU, potrošač, nepoštena poslovna praksa, Direktiva o pravima potrošača, zaštita kolektivnih interesa potrošača.

LITERATURA: