OTVORENA PITANJA REFORME MEDIJSKE STRATEGIJE I ZAKONODAVSTVA U SRBIJI

XXI vek – Usluge i prava korisnika (2019) str. 175-191

AUTOR(I): Jelena Vučković

Download Full Pdf 

DOI: 10.46793/XXIv-10.175V

SAŽETAK:

Mediji postaju svojevrsni korektiv društvene stvarnosti jer obezbeđuju informacije koje se plasiraju građanima kao korisnicima medijskih usluga, koje opredeljuju kako njihovo ponašanje, tako i ponašanje društva kao celine. S obzirom na ogroman uticaj medija neophodno je zakonima regulisati, delovanje subjekata koji se bave javnim informisanjem.

Strategija razvoja sistema javnog informisanja je strateški dokument koji donosi Vlada, a kojim se utvrđuju medijska politika, odnosno smernice razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji, sa osnovnim ciljem jačanja demokratskih odnosa u medijskoj sferi i podizanja kvaliteta informisanja građana. Medijske strategije su upravo dokumenti koji ukazuju na to kakvi su medijski zakoni potrebni i koji državni ili nedržavni organi treba da se staraju o njihovoj primeni.

Strategija razvoja sistema  javnog informisanja u RS do 2023. godine još uvek nije usvojena. Nova medijska strategija treba da dovede do veće slobode medija što je jedan od ključnih kriterijuma EU za napredak Srbije za članstvo u Uniji. Neophodnost izrade novog strateškog dokumenta uslovljen je sledećim faktorima: rok važnosti prethodne strategije je istekao 2015. godine, uočeni su nedostaci u medijskoj regulativi i njenoj primeni i potrebno je usklađivanje sa  tehnološkim promenama

KLJUČNE REČI: 

mediji, strategija sistema razvoja javnog informisanja, medijske usluge, pravo medijskih usluga.

LITERATURA: