Sloboda pružanja usluga i pravna sigurnost (2019) str. 333-341
AUTOR(I): Dragan Vujisić
DOI: 10.46793/XVMajsko.333V
SAŽETAK:
Masovnim razvojem turizma sve veći značaj dobijaju turističke agencije, kao najznačajniji subjekti ugovora o turističkim uslugama. U pravu Republike Srbije turističke agencije su regulisane Zakonom o turizmu iz 2019. godine. Predmet ovog rada su odredbe Zakona o turizmu kojima su regulisani pojam i delatnost turističkih agencija, vrste turističkih agencija, uslovi za obavljanje delatnosti, kao i posebne obaveze koje turističke agencije imaju u poslovnom prometu, koje postoje paralelno sa ugovornim obavezama preuzetim pojedinim ugovorom o turističkim uslugama.
KLJUČNE REČI:
turističke agencije, turistička agencija organizator turističkog putovanja, turistička agencija posrednik u prodaji turističkog putovanja, licenca za organizovanje turističkog putovanja, obaveze turističkih agencija.
LITERATURA:
- Velimirović, M., Ugovori u privredi, Beograd, 1994.
- Vujisić, D., Ugovori o turističkim uslugama, Zbornik radova: XXI vek usluga i Uslužnog prava, Kragujevac, 2011.
- Vukonić, B., Turističke agencije, Zagreb, 1998.
- Gorenc, V., Pešutić, A., Razgraničenje organizatora i posrednika putovanja, Zbornik radova Pravnog fakulteta u Zagrebu, poseban broj, 2006.