Учење даровитих у измењеном друштвеном контексту

Наука, настава, учење у измењеном друштвеном контексту (2021) (стр. 615-626)

АУТОР(И): Катарина Д. Чикош

Е-АДРЕСА: kcikos95@gmail.com

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/NNU21.615C

САЖЕТАК:

Пандемија коронавируса је проузроковала потпуну реор- ганизацију образовног система. Тако је целокупан процес образовања почео да се одвија онлајн, употребом различитих платформи и дигиталних алата. То подразумева одређену адаптацију рада учитеља, наставника и ученика. У измењеним условима даровити ученици представљају посебно осетљиву групу појединаца зато што рад са њима захтева доста пажње, стимулативно окружење, те процес учења треба да прати њихове потребе и интересовања како би у потпуности могли да развију своје потенцијале. Постављају се питања: да ли учење у измењеном друштвеном контексту делује стимулативно на развој потенцијала код даровитих ученика, и да ли оно прати њихове потребе и интересовања. Циљ овог рада се остварује на теоријском нивоу, применом методе теоријске анализе и технике анализе садржаја. Педагошке импликације овог рада се огледају у унапређивању оптималних услова за образовање даровитих у измењеном друштвеном контексту.

КЉУЧНЕ РЕЧИ:

коронавирус, онлајн учење, даровити, ученици

ЛИТЕРАТУРА:

Vučković, B. (2016). Google Classrooms and its application in teaching. Čačak: Fakultet tehniĉkih nauka.

Živković, P. (2020). Uputstvo za korišćenje servisa Google Classroom i Google Meet za profesore. Beograd: Tehnološko-metalurški fakultet. Retrieved 21 May, 2021 from the World Wide Web http://support.tmf.bg.ac.rs/ticket/pictures/ GOOGLE_CLASSROOM_ZA_PROFESOREv4.pdf.

Kalamković, S., Halaši, T. i Kalamković, M. (2013). Uĉenje na daljinu primijenjeno u nastavi osnovne škole. Croatian Journal of Education: Hrvatski ĉasopis za odgoj i obrazovanje, 15(3), 251–269.

Koceska, N., Koceski, S., Pucovski, B., Mitkovska, V. K. & Lazovski, A. (2020). Investigating the Effects of Online and Flipped Classroom Approach during COVID-19 Pandemic. Intro 2020, October 30th 2020. (42–47). Zrenjanin: Technical Faculty “Mihajlo Pupin”.

Kokan, N., Tomić, J. i Grubišić, A. (2014).  Sustav  Moodle  u  nastavi  hrvatskog  jezika. Školski vjesnik časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 63(3), 367–379.

Marjanica, F., Projić, A., Seser, T. i Marjanica, M. (2020). Utjecaj suvremenih komunikacijskih tehnologija na online uĉenje studenata. STED Journal, 2(2), 98–105.

Nikolić, M., Grandić, R. & Pavlović, M. (2017). Competencies of preschool teachers for work with  gifted  children. Inovacije  u  nastavi  –  ĉasopis  za  savremenu  nastavu, 30(1), 43–54.

Rister, D. (2006). Online ispitivanje. Edupoint, VI(41), 4–14.

Rister, D. (2008). E-uĉenje za darovite srednjoškolce. Edupoint, VIII(62), 6–12.

Ristić, М. (2009). Е-uĉenje – potencijali za podršku darovitim uĉenicima. Daroviti i društvena elita, 15, 519–534.

Siegle, D. (2005). Six Uses of the Internet Develop Students’ Gifts and Talents, Gifted child today. Techology, 28(2), 30–36.

Sokaĉ, L. (2020). Virtualni sastanci kao novi oblik suvremene poslovne komunikacije u digitalnom okruženju. Doktorska disertacija. Univerzitet Sever, Univerzitetski centar Koprivica.

Stepanović, S. (2020). Uticaj pandemije korona virusa na obrazovanje. Nastava i vaspitanje, 69(2), 183–196.

Ćаmilović, D. (2013). Visokoškolsko obrazovanje na daljinu. Tranzicija, 15(31). Retrieved 20 May, 2021 from the World Wide Web https://hrcak.srce.hr/search/? show=results&stype=1&c%5B0%5D=article_search&t%5B0%5D=%C4%87amilo vi%C4%87.

Feldbusen, J. F. & Wyman, A. R. (1980). Super Saturdays: Design and implementations of Purdue′s special programs for giftted children, Gifted Child Quartely.

Hasan, N. & Khan, N. H. (2020). Online teaching-learning during Covid-19 pandemic: Students’ Perspective. The Online Journal of Distance Education and e-Learning, 8(4), 202–213.

Halilović, N. (2020). Online nastava vjerouĉitelja u okolnostima pandemije. Novi Muallim, 21(84), 22–28.

Hodžić-Božić, N., Budišćak, I. & Botiĉki, I. (2008). Online provjeravanje programskih zadataka unutar sistema za uĉenje AhyCo. Eng. Rev., 28(1), 51–60.

Husić, M. i Imširović, F. (2020). Iskustvo online nastave u Behram-Begovoj medresi za vrijeme pandemije koronavirusa 2020. godine. Novi Muallim, 21(84), 29–39.

Winner, E. (2005). Darovita djeca. Zagreb: Lekenik, Ostvarenje d.o.o.