XXI век – век услуга и услужног права (2022) (стр. 385-394)
АУТОР(И): Милан Рапајић
Download Full Pdf
DOI: 10.46793/XXIv-13.385R
САЖЕТАК:
Као тема потрошачко друштво је веома атрактивна у социолошким, економским, психолошким, филозофским па и правним наукама. У раду се отвара широк простор за артикулацију бројних узрока настанка, особености овог друштва, последица овог типа друштва на целокупно друштво па и културу живљења. Аутор заузима оштар став о потрошачком и хиперпотрошачком друштву указујући у најосновнијим цртицама на њихове негативности.
КЉУЧНЕ РЕЧИ:
потрошачко друштво, хиперпотрошачко друштво, конзумеризам, негативности.
ЛИТЕРАТУРА:
- Божиловић, Н., Транзиција поп културе – из потрошачког у хиперпотрошачког друштва, Култура, бр. 161/2018.
- Буљан, Н., Потрошачко друштво, завршни рад, Свеучилиште у Задру, 2020.
- Žakman Ban, V., Špehar Fiškuš K., Конзумеризам – Друштвени феномен и нова овисност, HUM, вол. XI, бр. 16/2016.
- Калањ, Р., Глобализација и постмодернизам, Загреб, 2004.
- Lipovetsky, G., Парадоксална срећа: оглед о хиперпотрошачком друштву, Загреб 2008.
- Маслов, Г., Jean Baudrillard и Славој Жижек о потрошачком друштву, Ревија за социологију, вол. 40, бр. 1-2/2009.
- Нефат, А., Памић, К., Развојни трендови конзумеризма и ставови менаџера прехрамбене индустрије Хрватске, Economic research – Економска истраживања, вол. 21, бр. 2/2008.
- Стажић, К., Друштвени отпор конзумеризму: антиконзумеристички или алтерконзумеристички покрети, Зборник радова: Потрошачка култура и конзумеризам, Загреб, 2013.
- Стојановић, В., Маркетинг услуга, Бања Лука, 2018.
- Трандафиловић, И., Радоњић, А., Филиповић, Т., Карактеристике и последице потрошачког друштва, Економски сигнали: пословни магазин, вол. 10, бр. 1/2015.
- Шушњић, Ђ., Рибари људских душа, Београд, 1976.
- https://exedra.online/hr/osnovne-ljudske-potrebe/